کد خبر: ۲۴۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 08
چندین نهاد بر عملکرد باشگاه‌های بدنسازی نظارت دارند و ماهانه به صورت نمونه‌گیری تصادفی وضعیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند که به فدراسیون، وزارت ورزش و برخی دیگر از نهاد‌ها ارسال می‌شود و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد شدید خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>مدرس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فروش و مصرف دارو‌های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی تحت تاثیر تفکر درآمدزایی قرار دارد که در میان برخی مربیان و مدیران باشگاه‌ها حاکم است.

به گزارش شفا آنلاین، درآمدزایی با ترفند فروش دارو‌های غیرمجاز«مهدی صداقت» بابیان اینکه فروش دارو غیرمجاز در برخی باشگاه‌ها به معضل تبدیل شده است، اظهار داشت: چندین نهاد بر عملکرد باشگاه‌های بدنسازی نظارت دارند و ماهانه به صورت نمونه‌گیری تصادفی وضعیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند که به فدراسیون، وزارت ورزش و برخی دیگر از نهاد‌ها ارسال می‌شود و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد شدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدنسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار در ایران است، افزود: در شهر تهران پس از فوتبال و رشته‌های رزمی، بدنسازی بیشترین طرفدار ممکن را دارد و سبب شده در برخی از باشگاه‌ها دارو‌های غیر مجاز به فروش برسد. البته نظارت وجود دارد و با خاطیان نیز برخورد شدید می‌شود.

مدرس فدراسیون بدنسازی با تشریح تفاوت بین مکمل و دارو غیرمجاز یادآور شد: مکمل دارو‌هایی هستند که پزشک و متخصص تغذیه برای یک ورزشکار تجویز می‌کنند و متفاوت با مواد نیروزا (دوپینگ) است. اما دارو‌های غیر مجاز عموما توسط افراد سودجو توصیه می‌شوند.

صداقت تصریح کرد: هر چند که برخی از تجویزکنندگان، مربیان آموزش دیده هستند، اما منفعت شخصی بر سلامت ورزشکاران به صورت غیر قانونی ترجیح داده می‌شود.

وی در ادامه آموزش را یکی از راهکار‌های مقابله با این مشکل دانست و افزود: اگر با برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ‌سازی لازم برای مقابله با مصرف این دارو‌ها انجام شود، جوانان و نوجوانان کمتر به سمت مصرف چنین دارو‌هایی می‌روند. برگزاری کلاس‌های آموزشی الزامی است و مربیان و مدیران باشگاه‌ها باید در چنین دوره‌هایی حضور پیدا کنند.

صداقت تصریح کرد: شاید در کوتاه مدت فرد به فرم ایده‌آل و مورد نظر خود دست یابد، اما پرخاشگری در مردان و تغییر صدا در زنان از عوارض زود هنگام آن است. در دراز مدت مصرف بی‌رویه این مواد عوارضی دارد که غیر قابل جبران خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: