کد خبر: ۲۴۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 08
با سرد شدن هوا خوشبختانه میزان ابتلای افراد و شیوع بیماری تب کریمه کنگو کاهش پیدا می‌کند و این موضوع بیشتر به دلیل فعالیت کم حشره‌ کنه با شیوع فصل سرما است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره بیماری‌های منتقل از دام به انسان وزارت بهداشت از آخرین موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، امیری رئیس اداره بیماری‌های منتقل از دام به انسان وزارت بهداشت اظهار کرد:با سرد شدن هوا خوشبختانه میزان ابتلای افراد و شیوع بیماری تب کریمه کنگو کاهش پیدا می‌کند و این موضوع بیشتر به دلیل فعالیت کم حشره‌ کنه با شیوع فصل سرما است.

او ادامه داد: میزان شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش‌های ارسال شده به وزارت بهداشت تعداد ۱۱۷ نفر در سراسر کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند و متأسفانه از این تعداد ۱۱ نفر به دلیل بروز بیماری تب کریمه کنگو و رعایت نکردن مسائل بهداشتی جان خود را از دست داده‌اند.

سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تب کریمه کنگو

امیری تأکید کرد: متأسفانه استان سیستان و بلوچستان بیشترین آمار را در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو داشته است و وزارت بهداشت در زمینه ارتقای آگاهی اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقل از دام به انسان وزارت بهداشت بیان کرد: بیماری هاری و حیوان گزیدگی همچنان در بین مردم شیوع دارد در این عارضه ارتباطی با فصل گرم یا سرد سال ندارد.

او گفت: بیماری سالک معمولا در فصل گرم شیوع پیدا می‌کند اما علائم و عوارض این بیماری با تأخیر بروز نمود پیدا می‌کند.

امیری یادآوری کرد: بیماری سیاه‌زخم بیشتر در فصل‌های گرم سال بروز پیدا می‌کند و همه این موارد با رعایت مسائل بهداشت فردی  یا حتی جمعی و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت قابل پیشگیری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: