کد خبر: ۲۴۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 08
حدود ۲۰ درصد زنان در ۱۲ هفته اول بارداری دچار لکه‌بینی می‌شوند. این خونریزی که در ابتدای بارداری رخ می‌دهد معمولا نسبت به خونریزی قاعدگی سبک‌تر است و رنگ آن از صورتی و قرمز تا قهوه‌ای متفاوت است
شفا آنلاین>سلامت> لکه‌بینی (خونریزی خفیف) مشکلی است که بسیاری از زنان باردار را نگران می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، حدود ۲۰ درصد زنان در ۱۲ هفته اول بارداری دچار لکه‌بینی می‌شوند. این خونریزی که در ابتدای بارداری رخ می‌دهد معمولا نسبت به خونریزی قاعدگی سبک‌تر است و رنگ آن از صورتی و قرمز تا قهوه‌ای متفاوت است.

لکه‌بینی در ابتدای بارداری نباید باعث وحشت شما شود، چرا اکثر زنانی که دچار این عارضه می‌شوند بارداری بدون عارضه و نوزاد سالمی خواهند داشت.

یک علت شایع لکه‌بینی در بارداری، خونریزی ناشی از لانه‌گزینی رویان است که مربوط به زمانی که تخم لقاح‌یافته به دیواره رحم می‌چسبد. این روند ممکن است باعث چند روز خونریزی سبک یا لکه‌بینی شود.

یک علت شایع دیگر پولیپ‌های گردن رحم است که توده خوش‌خیمی است و در زمان بارداری به علت بالا رفتن هورمون جنسی استروژن میزان رگ‌های خونی آن افزایش می‌یابد و پس از آمیزش جنسی یا معاینه پزشک زنان ممکن است خونریزی ایجاد کند.

حتی بدون وجود پولیپ گردن رحم، آمیزش جنسی، معاینه پزشک زنان، از جمله استفاده از اولتراسوند واژینال و ورزش‌ سنگین یا زدن وزنه‌های سنگین ممکن است در زن باردار باعث لکه‌بینی شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: