کد خبر: ۲۴۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
اگر چیزی به عنوان یک نوشیدنی جادویی وجود داشته باشد، آن آب است. مرطوب نگه داشتن بدن برای خروج سموم از بدن ضروری است. آب مفاصل را روغن کاری می‌کند تا از بروز نقرس جلوگیری کند
شفاآنلاین>سلامت>اگر به درد مفاصل و بیماری آرتروز مبتلا هستید و یا می خواهید از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

به گزارش شفاآنلاین، تورم، درد، سفتی، کاهش دامنه حرکت در مفاصل، این‌ها همه علائم یک بیماری بسیار شایع است که به آرتروز معروف است. در حقیقت، آرتروز آنقدر شایع است که بیش از ۵۴ میلیون بزرگسال و ۳۰۰ هزارنوزاد و کودک به آن مبتلا هستند.

آرتروز یا آرتریت روماتوئید، در دسته بیماری‌های خود ایمنی قرار دارد، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول‌های عادی را بدون هیچ دلیل واضحی مورد حمله قرار می‌دهد. این بدان معناست که هیچ علت و معلولی از نظر پزشکی برای آن وجود ندارد. با این وجود، بسیاری از مبتلایان به آرتروز از طریق انتخاب مواد غذایی خاصی که شامل موارد زیر است، تسکین درد<the pain> پیدا کرده اند.

سبزیجاتی از خانواده کلم
کلم بروکلی، گل کلم و کلم همه بخشی از خانواده کروسیفردر گروه سبزیجات هستند. این غذا‌های شگفت آور حاوی کاروتنوئیدها، ویتامین‌های C، E و K و فولات و منبع خوبی از فیبر هستند. ترکیب سولفورافان موجود در هر کدام از این گیاهان به کند کردن آسیب غضروف در مفاصل ناشی از استئوآرتریت کمک می‌کند.

سیر
سیر یکی از اعضای خانواده آلیوم است که شامل پیاز و تره فرنگی نیز هست. سیر و این سبزیجات حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین B۶، منگنز، سلنیوم و ویتامین C هستند. سیر همچنین حاوی مواد معدنی از جمله فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و مس است.

به علاوه ترکیبات گوگردی موجود در سیر (که ممکن است باعث بوی بد دهان شما شود) می‌تواند ماده اصلی در تسکین درد و ورم مفاصل باشد. در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که این ترکیبات باعث کاهش التهاب‌هایی می‌شوند که در ایجاد آرتروز و آسیب  به مفاصل نقش زیادی دارند.

آب
اگر چیزی به عنوان یک نوشیدنی جادویی وجود داشته باشد، آن آب است. مرطوب نگه داشتن بدن برای خروج سموم از بدن ضروری است. آب مفاصل را روغن کاری می‌کند تا از بروز نقرس جلوگیری کند.

نوشیدن آب به خصوص قبل از غذا باعث می‌شود کمتر غذا بخورید و باعث کاهش وزن می‌شود. متخصصان می‌گویند که اضافه وزن می‌تواند آرتروز، نقرس، لوپوس، فیبرومیالژیا و سایر بیماری‌ها و شرایط مفصلی را بدتر کند.

هندوانه
هندوانه ۹۲ درصد آب دارد و همانطور که می‌دانیم به بیرون راندن کلیه سموم و روان کردن مفاصل کمک می‌کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف هندوانه باعث کاهش التهاب و افزایش محتوای آنتی اکسیدانی بدن می‌شود. همچنین این صیفی حاوی کاروتنوئید بتا کریپتوکسانتین زیادی است که می‌تواند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

آووکادو
آووکادو به دلیل داشتن چربی غیر اشباع ضد التهاب است. این میوه همچنین سرشار از کاروتنوئید لوتئین، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. لوتئین و سایر آنتی اکسیدان‌ها با مبارزه با استرس اکسیداتیو در برابر ایجاد آرتریت روماتوئید از بدن محافظت کنند.

آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E، یک ماده مغذی محلول در چربی، است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و به محافظت از سلول‌ها در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و از آسیب رادیکال آزاد به مفصل که باعث بروز آرتروز و درد شدید می‌شود، جلوگیری می‌کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: