کد خبر: ۲۴۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
با شروع فصل پاییز و زمستان ریزش مو در میان دانش آموزان و نوجوانان دختر بیشتر شده به طوری که گاهی باعث خجالت آن‌ها در موقعیت‌های مختلف می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست، مو و زیبایی در خصوص بیماری شایع میان دانش آموزان دختر در فصل پاییز و زمستان توضیح داد.

به گزارش شفا آنلاین، الهه لطفی متخصص پوست مو و زیبایی اظهار کرد: با شروع فصل پاییز و زمستان ریزش مو در میان دانش آموزان و نوجوانان دختر بیشتر شده به طوری که گاهی باعث خجالت آن‌ها در موقعیت‌های مختلف می‌شود، در واقع ریزش مو زمانی بروز پیدا می‌کند که عاملی از رشد مو جلوگیری و ریزش یا تخریب مو‌ها را بیشتر کند.

او ادامه داد: عواملی از جمله استرس(Stress)، کوتاهی در مراقبت از مو‌ها و بهداشت فردی، بیماری‌های مختلف و کمبود مینرال‌ها، ویتامین‌ها و نوع تغذیه در ریزش مو بسیار حائز اهمیت است، اما نکته قابل توجه برای دانش آموزان دختر که ریزش موی آن‌ها به سرعت پیش می‌رود عدم استفاده موادی مانند: آهن، روی، منیزیم و زینک است، چرا که با کمبود این مواد ریزش مو افزایش پیدا می‌کند.

لطفی اظهار کرد: اغلب افراد در حالت طبیعی روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهند، افزایش سن به طور طبیعی سبب کم پشت شدن تدریجی مو می‌شود، اما با وجود این چنانچه سرعت ریزش مو بیشتر از سرعت رویش مجدد آن باشد، یا زمانی که موی جدید نازکتر از مو‌های از دست رفته باشد ریزش مو می‌تواند منجر به طاسی گردد.

البته لازم بذکر است؛ دانش آموزان و نوجوانان باید از رعایت بهداشت فردی، شانه زدن مرتب و همچنین مصرف خوراکی‌های مفید نیز غافل نباشند چرا که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

متخصص پوست، مو و زیبایی در پایان تصریح کرد: کمبود شدید آهن در زنان ایرانی از دیگر علل ریزش مو(hair loss) است لذا توصیه می‌شود زنان انجام چکاپ هر ۶ماه یکبار خود در زمینه بیماری‌های زنان و البته کاهش مشکلات پوست و مو را انجام داده تا کمتر شاهد ریزش مو و طاسی در نوجوانان باشیم.
برچسب ها: ریزش مو ، طاسی ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: