کد خبر: ۲۴۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد کمبود ویتامین دی در سالمندان به ضعف عضلانی منجر می‌شود و از این طریق سلامت کلی بدن را تهدید می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است.

با تضعیف عضلات، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب پذیر می‌شوند و در معرض شکستگی قرار می‌گیرند. معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱.۵ درصد در سال کاهش می‌یابد، این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می‌رسد.

محققان کالج ترینیتی در دوبلین به منظور درک ارتباط ضعف عضلانی با کمبود ویتامین دی تحقیقات جدیدی را آغاز کردند و بیش از چهار هزار و ۱۰۰ داوطلب بالای ۶۰ سال را در انگلیس مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

این مطالعه نشان می‌دهد از هر ۱۰ داوطلبی که کمبود ویتامین دی داشت، چهار نفر دچار ضعف عضلانی بود. ادامه مطالعات نشان می‌دهد اختلال در عملکرد عضلات در افرادی با کمبود ویتامین دی حدود ۲۵.۲ درصد گزارش شد؛ در حالی که این میزان در افرادی که ویتامین دی کافی دارند ۷.۹ درصد گزارش شده است. قدرت و عملکرد عضلات در افرادی که کمبود ویتامین دی دارند به شدت ضعیف است.

محققان مصرف غذاهای حاوی ویتامین‌ دی و مکمل‌ را در افراد سالمند توصیه می‌کنند. نور خوشید، ماهی، زرده تخم مرغ، پنیر، جگر گوساله و قارچ از مهمترین منابع ویتامین دی محسوب می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: