کد خبر: ۲۴۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
گیاه گل گاوزبان سرشار از مقادیری کلسیم و پتاسیم است که ادرار‌آور است و با تحریک بدن باعث تبادل و تنظیم سیستم اعصاب می‌شود و ناراحتی‌های اعصاب را بهبود می‌بخشد
شفاآنلاین>سلامت>با مصرف این دمنوش طبیعی علاوه بر آرامش اعصاب می توانید از شر سرفه های فصل سرد سال خلاص شوید.

به گزارش شفاآنلاین، گل گاوزبان گیاهی است که در دامنه البرز روییده می‌شود و تقریبا تمام اجزای آن خواص درمانی و دارویی دارد.
در ادامه این متن با برخی از خاصیت درمانی و دارویی گل گاوزبان آشنا می‌شوید.

درمان سرفه، آسم و سرماخوردگی
افرادی که دچار عارضه آسم خفیف و سرفه‌های خشک هستند، باید گل گاوزبان، بابونه، گل شقایق  و سنبل الطیب  را باهم مخلوط کرده و روزانه 2 تا 3 بار دم و مصرف کنند همچنین شربت دم کرده گل گاوزبان خواص خلط آور دارد که برای درمان سرفه<Cough> می‌توان از آن استفاده کرد.

آرامش اعصاب با مصرف گل گاوزبان
گیاه گل گاوزبان سرشار از مقادیری کلسیم و پتاسیم است که ادرار‌آور است و با تحریک بدن باعث تبادل و تنظیم سیستم اعصاب می‌شود و ناراحتی‌های اعصاب را بهبود می‌بخشد.

گل گاوزبان دشمن سرطان
در گل گاوزبان منیزیم وجود دارد که ضدسرطان است همچنین آلکوالید موجود در آن خاصیت ضدحساسیت و ضدالتهاب را نیز دارد.

زیبایی پوست و مو
عصاره دم کرده برگ گل گاوزبان برای نرمی پوست و بیماری‌های پوستی همچون اگزمای پوستی و همچنین رفع خارش پوست مناسب است.

تقویت عملکرد کلیه ها
یکی دیگر از خواص دم کرده گیاه گل گاوزبان تقویت کلیه‌هاست که سنگ کلیه را از بین برده و همچنین باعث بهبود بی‌اختیاری ادراری می‌شود.

مضرات گل گاوزبان
گیاه گل گاوزبان همانند چیزهای دیگر علاوه بر فواید، مضراتی هم دارد. استفاده گل گاوزبان در مدت طولانی به دلیل داشتن پرولیزیدینی (PSA) باعث به وجود آمدن سرطان کبد می‌شود همچنین وجود PSA در این گیاه موجب ناقص به دنیا آمدن نوزادان می‌شود به علاوه مادرانی که در حال شیردهی به نوزاد خود هستند باید از مصرف زیاد این گیاه خودداری کنند زیرا این ماده شیمیایی ممکن است از شیر مادر به نوزاد منتقل شود.

مصرف روغن این گیاه می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن زمان خون‌ریزی شود به همین دلیل افرادی که زیر تیغ جراحی رفتند حداقل به مدت ۲ تا ۳ هفته از دم کرده این گیاه استفاده نکنند.

استفاده از دمنوش گیاه گل گاوزبان در بعضی افراد موجب افزایش فشارخون می‌شود به همین دلیل افرادی که دارای فشارخون هستند بهتر است دمنوش خود را با لیمو عمانی و چند قطره آبلیمو ترش مصرف کنند.

افرادی که دچار اختلالات عصبی همچون افسردگی و اعصاب و روان هستند توصیه می‌شود همراه با داروهای سیستم اعصاب مانند ضدافسردگی، ضداضطراب‌ها، آرامبخش‌ها و آنتی هیستامین‌ها این گیاه را استفاده نکنند.

دمنوش گیاه گاوزبان
برای تهیه دمنوش گیاه گل گاوزبان می‌بایست ۵ مثقال از گل گاوزبان را با نصف لیوان آبجوش روی حرارت کتری یا سماور گذاشته و بگذاریم در مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. بهتر است پس از ۱۰ دقیقه دم کشیدن مورد مصرف قرار داده و میل کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: