کد خبر: ۲۴۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
عوامل نیروی انتظامی این خودرو را تا بیرون از شهر کوار تعقیب و با شلیک گلوله، سعی در توقف این خودرو داشتند
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>دستور ایست پلیس به خودرویی که دو دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق حمل می‌کرد منجر به تعقیب و گریزی مسلحانه، مرگ راننده و مجروح شدن یک عابر پیاده شد.

به گزارش شفاآنلاین،امرالله رئیسی- معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کوار فارس - دراین باره گفت: روز دوشنبه یک وانت بار پراید حامل دوعدد لباسشویی قاچاق از سمت جنوب استان وارد شهرستان کوار شد تا اینکه دراین منطقه با ایست بازرسی نیروی انتظامی مواجه شد اما به اخطار پلیس بی‌توجهی و اقدام به فرار <Escape>کرد.

 عوامل نیروی انتظامی این خودرو را تا بیرون از شهر کوار تعقیب و با شلیک گلوله، سعی در توقف این خودرو داشتند.

 راننده که با همسرش سوار خودرو بود با سرعت به فرار ادامه داد تا اینکه براثرشلیک گلوله پلیس، راننده این خودرو از ناحیه سر آسیب دیده و فوت کرد و خودرو نیز واژگون شد. از این رو، پزشکی قانونی هم اینک در حال بررسی است که آیا فوت این فرد در اثر شلیک گلوله بوده یا در اثر برخورد سرش با ستون خودرو جان باخته است.

رئیسی ادامه داد:‌ همسر این فرد آسیب جدی ندیده است. اما فردی دیگر نیز در این منطقه در حال حرکت در کنار جاده بوده که البته هیچ ارتباطی با موضوع نداشته اما مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و از ناحیه شکم مجروح شد که در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری است و مراحل درمان را طی می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر پزشکی قانونی و دستگاه قضا در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت احراز تخلف در شلیک پلیس، به آن رسیدگی خواهد شد.وی در ادامه گفت:‌ پس از این حادثه فردی با انتشار فیلمی از صحنه این رخداد، در فضای مجازی پیشنهاد داده بود که مردم برای پیگیری این ماجرا تجمع کنند اما پس از گفت‌وگوی صورت گرفته با معتمدان شهر، آنها تأکید کردند که رسیدگی به این پرونده در روال قانونی در دستگاه قضایی دنبال و ازهرگونه تجمعی خودداری شود.

توضیح پلیس

 سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس نیز دراین باره گفت: راننده حامل کالای قاچاق پس از آنکه بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد، مأموران پس از اخطارهای مکرر و رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

  به‌علت رانندگی خطرناک و سرعت زیاد، خودرو واژگون و منجر به‌فوت راننده شد؛ دراین زمینه با هماهنگی مراجع قضایی پرونده تشکیل و علت فوت راننده در دست بررسی است.

در پی این رخداد، فردی فراخوان تجمع اعتراضی در شهرستان کوار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که بنا براعلام معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس‌، عامل انتشار این فراخوان دستگیر شد.

سرهنگ کاووس محمدی افزود:‌ متهم دستگیر شده از قاچاقچیان عمده و کلان کالا و ارز است که در بازجویی فنی و تخصصی، ‌ضمن اظهار ندامت، علت و انگیزه‌اش از انتشار فراخوان را فشار بر مسئولان انتظامی و امنیتی برای کنترل نکردن جاده‌ها و تسهیل تردد قاچاقچیان و ایجاد فشار روانی و همسو کردن احساسات جامعه با خودش عنوان کرد.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: