کد خبر: ۲۴۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 06
یکی از مهم‌ترین اقدامات مطرح شده در دوران اجلاس وزرای بهداشت بحث و ابتکار عمل هر خانه یک پایگاه سلامت بود که از سوی وزیر بهداشت انجام شد. این طرح در ۳ استان قزوین، سمنان و کاشان به صورت پایلوت در حال اجرا است
شفا آنلاین>سلامت>مدیر همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: طرح یک خانه، یک پایگاه سلامت در ۳ استان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

به گزارش شفا آنلاین، محسن اسدی لاری مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات مطرح شده در دوران اجلاس وزرای بهداشت بحث و ابتکار عمل هر خانه یک پایگاه سلامت بود که از سوی وزیر بهداشت انجام شد. این طرح در ۳ استان قزوین، سمنان و کاشان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

او گفت: با این طرح در واقع این امکان به مجریان داده می‌شود تا فرآیند اجرای طرح در ابعاد کوچکتر و با دقت بیشتر رصد شود و پس از آشنایی با موانع و نارسایی‌های طرح و اصلاح و تکمیل آن، در ابعاد وسیع در کل سازمان به اجرا گذاشته شود.

اسدی لاری بیان کرد: در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت خانوار و حتی دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی در دوره‌های آموزش حضوری و مجازی خودمراقبتی شرکت کرده و مسئولیت مراقبت سلامت خود، خانواده و جامعه را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و. برعهده می‌گیرند. با مداخله جدی سازمان جهانی بهداشت(WHO) امید است تحولی در مشارکت مردم و حوزه آموزش ایجاد شود تا کمتر شاهد بیماری در میان مردم جامعه باشیم.

معاون همکاری بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: با آموزش سفیران سلامت خانوار، مردم در خانه و محل کارشان از انواع بیماری‌ها و یا حوادث مترقبه پیشگیری می‌کنند و با مدیریت صحیح از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: