کد خبر: ۲۴۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 06
اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت ۱۴ و ۱۵ آذرماه برگزار می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت ۱۴ و ۱۵ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، افتتاحیه اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت از سوی اعضای کانون کارآفرینی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) و با همکاری ستاد سلول‎های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه که با هدف ارائه آسانسوری، بوم کسب و کار، روش‎های ارزیابی ایده ، استراتژی‎های ورود به بازار و ارائه سرمایه گذاران آموزش برگزار شد، دکتر سید مهدی طبایی، رییس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به تشریح فرآیند ایجاد و ترمیم انواع زخم ها پرداخته و با ارائه آمار، مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی را بیشتر از آمار مرگ و میر ناشی از سرطان پستان و پروستات عنوان کرد و پرداختن به این مهم را در راس کار پژوهشکده فناوری‎های زخم و ترمیم بافت(یارا) دانست.

سپس دکتر نصیر دهقان، مشاور کسب و کار صندوق وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی هم به عنوان منتور و داور رویداد، به ارائه سخنرانی در مورد چیستی استارتاپ ویکند، نحوه چگونگی ارائه ایده توسط شرکت‎کنندگان در رویداد و نیز چگونگی ملاک داوری‎ها پرداخت.

در ادامه دکتر محمدامیر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‎های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اهمیت برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکندی در این حوزه با محوریت شناسایی ایده های برتر و تقویت این ایده‎ها پرداخته و همچنین حول محورهای چالش و فرصت‎های حیطه ی زخم و ترمیم بافت و اهمیت آن در نظام سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

دکترغلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز پس از ارائه آمار مبتلایان به زخم پای دیابت و میزان هزینه‎های گزافی که این بیماران در مراحل مختلف متحمل می‎شوند، آموزش پرستاران تخصصی زخم را از ضرورت های این حوزه عنوان کرد و پرداختن به مسئله زخم جهت پیشگیری از پیشرفت بیماری را بسیار ضروری دانست.

در ادامه جلسه  ۱۶ تیم معرفی شده و به صورت اجمالی به ارائه ایده های خود پرداخته و پاسخگوی سئوالات داوران و دیگر حضار جلسه بودند.

در پایان از منتورینگ و داوران و نیز شرکت‎کنندگان رای‎گیری به عمل آمد که در نتیجه، ۷ تیم به عنوان ایده‎های برتر به این رویداد راه یافتند؛ این تیم ها در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه به ارائه کامل ایده‎های خود می پردازند؛ از این بین، ۳ تیم به عنوان تیم‎های برتر شناخته شده و به ترتیب از جوایز ۳، ۲ و ۱ میلیون تومانی بهره‎مند خواهند شد.

ضمن آنکه از طرف دکتر رضا حسین زاده، دبیر اجرایی کنگره زخم وترمیم بافت این ۷ تیم راه یافته به رویداد، از امتیاز شرکت رایگان در چهارمین کنگره بین‎المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بهره‎مند می‌شوند.
 اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه با محوریت پوست ، طب داخلی و جراحی، تکنولوژی ‎های نوین در تشخیص، پیشگیری و درمان، مهندسی بافت، طب بازساختی ، نانوتکنولوژی، علوم پایه، سلولی، مولکولی، توابخشی و پرستاری ادامه خواهد یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: