کد خبر: ۲۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 06
اغلب دانش آموزان به حداقل ۶ و ۷ ساعت خواب در طول شبانه‌روز احتیاج دارند و اگر آنها کمتر از این میزان بخوابند، بدنشان مستعد و آماده آسیب‌های روحی و جسمی خواهد شد. هر گونه بی‌نظمی در برنامه خواب یا کم‌خوابی موجب کاهش کارایی مغز و افزایش استرس می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>با خواندن اين دانستنى تحصيلی و با توجه به چند نكته، قادر خواهيد بود در امتحانات خود موفق‌تر عمل كنيد.

به گزارش شفاآنلاین، توجه به تغییرات فیزیکی بدن (مثل عرق کردن کف دست، افزایش ضربان قلب، برافروختگی صورت، تنگی نفس) و تغییرات روانی حاصل از اضطراب<Anxiety> (مثل کاهش توجه و تمرکز، حواس پرتی و احساس تشویش و نگرانی) می تواند دانش آموز را نسبت به پاسخ های روانی جسمانی خود هوشیار کند.

او می‌تواند با توجه به حالت‌های عاطفی و هیجانی خود درصدد کنترل آنها برآید و آنها را به استرس مثبت (انرژی‌زا) تبدیل کند. برای مثال، توانایی‌های خود را باور داشته باشد، خود را با دیگری مقایسه نکند، سعی نکند نفر اول باشد (نفر اول، همیشه یک نفر است)، نسبت به خود قضاوت مثبت داشته باشد، مشکلات را درونی نکند و... .

خواب کافی می‌تواند از شدت اضطراب امتحان بکاهد

اغلب دانش آموزان به حداقل ۶ و ۷ ساعت خواب در طول شبانه‌روز احتیاج دارند و اگر آنها کمتر از این میزان بخوابند، بدنشان مستعد و آماده آسیب‌های روحی و جسمی خواهد شد. هر گونه بی‌نظمی در برنامه خواب یا کم‌خوابی موجب کاهش کارایی مغز و افزایش استرس می‌شود.

تغذیه مناسب نیز تاثیر مستقیمی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموز می‌گذارد

تحقیقات و پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهند رژیم های غذایی ناسالم و ناکافی تاثیری منفی بر قابلیت فراگیری دانش آموزان، تمرکز حواس و هوشیاری آنان می‌گذارد. همان طور که می‌دانید برخی از غذاها آرامش‌بخش‌تر از سایر غذاها هستند.

شیر گرم، موز، حبوبات پخته، نان، کاهو، سبزی‌ها، ویتامین‌ها و املاح مختلف از جمله موادی هستند که مصرف آنها در شرایط استرس‌آور بالا می‌رود و نیاز بدن به آنها بیشتر می شود.

دانه‌های مغزدار (بادام، نخودچی، کشمش، فندق، پسته، گردو) سرشار از منیزیم است و کمبود آن منجر به ناتوانی یادگیری می‌شود. از میان میوه‌ها هم سیب، آناناس و خرما به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد قندی تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های مغزی می‌گذارند. موادی که باید از مصرف افراطی آنها در روزهای امتحان پرهیز کرد، عبارتند از قهوه، شکر، شیرینی، گوشت‌های پرچرب (مثل سوسیس، کالباس) و نوشابه‌های کافئین‌دار.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: