کد خبر: ۲۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 23
همه دستگاه‌های روتین و قابل استفاده تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست
شفا آنلاین>سلامت>مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پیشرفت‌های کشور در تصویربرداری پزشکی، گفت: از لحاظ تجهیزات تصویربرداری کمبودی نداریم و در این حوزه تقریباً همپای کشورهای پیشرفته هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن هاشمی روز چهارشنبه در مراسم اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: همه دستگاه‌های روتین و قابل استفاده تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.

وی ادامه داد: هرچند وضعیت ما در حوزه تجهیزات تصویربرداری(Imaging equipment) مناسب است اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه‌های به روز، دچار مشکلات فراوانی هستیم.

هاشمی افزود: با توجه به شرایط موجود تامین و نگهداری قطعات دستگاه‌های تصویربرداری، بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی به عمل آوردند.

وی به استفاده از دستگاه تصویربرداری پت سی تی اسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در برخی شهرها مانند تهران، کرج و مشهد این دستگاه پیشرفت در حال ارایه خدمت به بیماران است.

هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می‌توان سرطان‌های زنان را زودتر تشخیص داد.

وی ادامه داد: تشخیص مناسب دست اندازی سرطان به ارگان‌های مجاور از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است که برای تشخیص صحیح بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: