کد خبر: ۲۴۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
انجیر فواید زیادی برای بدن دارد، اما به ویژه برای رفع میگرن بسیار کارساز است. به گفته ی کارشناسان، این میوه حاوی پتاسیم است، ماده ای که به کاهش التهاب و رفع سردرد کمک می کند
شفاآنلاین>سلامت>میگرن مانند میهمان ناخوانده ای است که بی خبر سر و کله اش پیدا می شود و خلاص شدن از دست آن هم کار سختی است. اگر زیاد دچار سردرد می شوید، می دانید که این شرایط چقدر می تواند سخت و طاقت فرسا باشد.

به گزارش شفاآنلاین،حتماً از قرص استفاده می کنید یا ورزش هایی برای تسکین دردهایتان انجام می دهید، اما همه ی این روش ها موقتی هستند، یعنی سردردتان همیشه دوباره می تواند برگردد.

در این مطلب اما در مورد روش درمانی دیگری صحبت می کنیم که آن تغییر رژیم غذایی است. در حالی که برخی مواد غذایی باعث بروز میگرن می شوند، مواد غذایی ای هم وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند با سردردهای میگرنی خود مقابله کنید و بدون هیچ زحمتی جلوی بروز میگرن را بگیرید.

در ادامه به ۸ ماده ی غذایی می پردازیم که ی توانیدبرای رفع میگرن و جلوگیری از آن، به طور روزانه آن ها را مصرف کنید.

۱- انجیر
انجیر<Fig> فواید زیادی برای بدن دارد، اما به ویژه برای رفع میگرن بسیار کارساز است. به گفته ی کارشناسان، این میوه حاوی پتاسیم است، ماده ای که به کاهش التهاب و رفع سردرد کمک می کند.

۲- ماست
طبق تحقیقات، ریبوفلاوین که نوعی ویتامین B است، مؤثرترین ماده برای مقابله با میگرن به شمار می رود و ماست سرشار از این ماده است. اگر زیاد دچار حمله های میگرنی می شوید با اضافه کردن ماست به رژیم غذایی روزانه ی خود می توانید شاهد تأثیرات شگفت انگیز آن باشید.

۳- آب لیمو ترش

آب لیمو ترش به دلیل برخورداری از مقادیر فراوانی ویتامین C، فواید زیادی برای سلامتی ما دارد که مقابله با میگرن یکی از آن ها است. هر زمان که یکی از آن سردردهای شدید میگرنی سراغ تان آمد، کافی است مقدار آب لیمو ترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید، ۲ قاشق چایخوری نمک به این ترکیب اضافه کنید و این معجون را سر بکشید. این نوشیدنی التهاب را کاهش می دهد و به سرعت حال تان را بهتر می کند.

۴- هندوانه و هویج

مصرف مواد غذایی ای مثل هندوانه، هویج، خیار و کرفس نه تنها به تأمین آب مورد نیاز بدن تان کمک می کند، بلکه در صورت ابتلا به میگرن برای مشکل شما هم کارساز خواهد بود. کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی بروز سردرد است. بنابراین همیشه سعی کنید آب بدن تان را حفظ کنید.

۵- کینوا و کلم کیل

کینوا و کلم کیل، علاوه بر تمامی خواص فوق العاده ای که برای سلامتی دارند، به جلوگیری از سردرد هم کمک می کنند. کینوا با برخورداری از ریبوفلاوین، منیزیم و آهن، از بروز میگرن پیشگیری می کند و کلم کیل هم حاوی امگا ۳ و فیبر است، موادی که مصرف آن ها بهترین راه مقابله با سردردهای میگرنی است.

۶- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نه تنها ماده ی غذایی لذیذی است، بلکه به مقابله با میگرن هم کمک می کند. سیب زمینی های شیرین حاوی ویتامین C، ویتامین B1 و پتاسیم هستند، به همین دلیل هر زمان که دچار سردرد شدید، با مصرف این ماده ی غذایی می توانید به کاهش دردهایتان کمک کنید.

۷- آووکادو

آووکادو علاوه بر خواص فراوانش برای سلامتی، به مقابله با میگرن هم کمک می کند. این ماده ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زئاگزانتین است و به همین دلیل نه تنها سردردهای شدید را تسکین می دهد بلکه می تواند از بروز آن ها جلوگیری هم کند.

۸- ماهی سالمون

ماهی سالمون مملوء از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین B2 است. به همین دلیل مصرف آن از تجمع پلاکت های خون جلوگیری می کند، مسأله ای که باعث بروز سردردهای مکرر می شود. ماهی سالمون التهاب را هم کاهش می دهد و در مجموع به مقابله با میگرن کمک می کند.

خمیر دارچین
برخلاف موارد قبلی، در این روش از دارچین نه در رژیم غذایی بلکه به شکل دیگری استفاده می شود.

مقداری چوب دارچین را آسیاب کنید. سپس کمی آب به پودر به دست آمده اضافه کنید تا تبدیل به یک خمیر غلیظ شوید. هر زمان که دچار یک حمله ی میگرنی شدید، این خمیر را روی گیجگاه ها و پیشانی خود بمایلد. این دوای طبیعی با میگرن مقابله می کند و درد را تسکین می دهد. بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، خمیر را از روی پوست خود پاک کنید.روزیاتو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: