کد خبر: ۲۴۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه دچار دل مردگی است و نشاط کافی ندارد، گفت: باید دانشگاه را به سمت امیدواری و نشاط بیشتر سوق دهید تا اساتید و دانشجویان ما بیشتر از این به انزوا نروند
شفا آناین>سلامت>وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه دچار دل مردگی است و نشاط کافی ندارد، گفت: باید دانشگاه را به سمت امیدواری و نشاط بیشتر سوق دهید تا اساتید و دانشجویان ما بیشتر از این به انزوا نروند.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در مراسم تکریم محمد آقاجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معارفه علیرضا زالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روزهای سختی را می‌گذارنند، اظهار داشت: بنده به عنوان وزیر بهداشت در روزهای سختی وارد این وزارتخانه شدم، گرچه با پای خود نیامدم اما با عشق به این وطن حضور پیدا کرده و خود را به عنوان یک سرباز این انقلاب می‌دانم.

وی ادامه داد: بنده  تلاش در حذف کسی و یا آوردن تیمی را نداشته‌ام و تیمی نداشتم و نه لشکر و سرباز دارم و نه اهل باند هستم.

نمکی اضافه کرد: من تنها وزیر قبل و بعد از انقلاب هستم که حداقل تغییرات را در معاونت‌های وزارت بهداشت(Ministry of Health) و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را داشتم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سخت‌ترین سال‌های بعد از انقلاب اسلامی را در مقابله با جنگ بی‌رحمانه اقتصادی داریم، گفت: سال جاری را با گرفتاری در سیلاب 25 استان آغاز کردیم، در حالی که سیلابی را مدیریت کردیم که حتی یک مورد اپیدمی در کل کشور نداشتیم که این باعث حیرت کارشناسان بهداشت جهانی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کشور خاطرنشان کرد: 40 میلیون نفر افراد بین 30 تا 70 سال را هدف قرار داده بودیم تا فشار خون(blood pressure) آنها کنترل شود که 31 میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که یک رکورد تاریخی در نظام سلامت جهانی شد.

نمکی با اشاره به خدمات ارائه شده درمانی و بهداشتی توسط جامعه پزشکی بیان داشت: امروز مظلوم‌ترین گروه، گروه ارائه خدمات در کشور جامعه درگیر نظام سلامت است.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش گروه‌های مختلف پزشکی بدون در نظر گرفتن نژاد و مذهب افراد گفت: کدام یک از نیروهای جامعه درمانی از فرد مراجعه‌کننده را دیده‌اید که از بیمار خود بپرسد به رئیس جمهور رای داده‌اید و یا شیعه و یا سنی هستید، ضمن اینکه هیچ همکاری از ما دچار سیاست‌زدگی نیست.

وی با انتقاد از بزرگ جلوه دادن برخی تخلفات در جامعه پزشکی توسط رسانه‌ها گفت: چرا فقط دوربین را برای کارتخوان‌ها می‌برید که بگویید به جای 52 هزار تومان پزشک 58 هزار تومان گرفته است، در حالی که باید گفت در کدام یک از مشاغل می‌برید که نه فاکتور صادر می‌کند و نه مالیات می‌پردازد.

نمکی اضافه کرد: البته نمی‌گویم همکار ما تخلف نمی‌کند، اما باید این سرمایه اجتماعی را قدر دانست.

وزیر بهداشت اظهار داشت: بنده 18 ماه است که پول بیمه تامین اجتماعی(Social Security) را نگرفته‌ام و باید بگویم که ما مستحق این همه جفا نیستیم؛ چراکه جامعه پزشکی، جامعه‌ای است که در دفاع مقدس نقش زیادی داشت و آن را به زیبایی اداره کرد و مستحق این بی‌مهری و کم‌لطفی نیست و از رسانه‌ها عاجزانه می‌خواهم با ما کمی مهربان‌تر از این باشند.

وی با بیان توصیه‌هایی به سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: باید با عشق و مهربانی مدیریت کنید چون بزرگ‌ترین سرمایه یک مدیر عشق، محبت و همفکری است.

نمکی متذکر شد: دومین تقاضای بنده این است که محیط دانشگاه را از دل‌ مردگی و یاس به سمت نشاط ببرید.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه دچار دل مردگی است و نشاط کافی ندارد، گفت: باید دانشگاه را به سمت امیدواری و نشاط بیشتر سوق دهید تا اساتید و دانشجویان ما بیشتر از این به انزوا نروند.

وی ابراز داشت: استاد و دانشجو را باید نواخت و نباید زد و همه باید این موضوع را بدانیم که نه فقط در وزارت بهداشت، بلکه باید در همه دستگاه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این طور باشد و همه بدانیم دانشگاه را باید نواخت و نباید زد.

نمکی با اشاره به اولویت پیشگیری بر درمان در وزارت بهداشت گفت: درمان سرپایی و بستری مورد توجه و اولویت قرار دارد، ضمن اینکه باید بدانید صرف اضافه کردن تخت بیمارستانی مشکل مردم را حل نمی‌کند، اگرچه در استان تهران تخت بیمارستانی کافی نیست، اما با پروژه‌های در دست اقدام، به استاندارد خواهیم رسید.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید استانداردها را مورد بازنگری قرار دهیم، اظهار داشت: باید شرایط درمان مردم را تسهیل کنیم و از شما می‌خواهم در این خصوص مدلی را ایجاد کنید.

وی بر توجه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در موضوع معیشت کارکنان این دانشگاه تاکید کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: