کد خبر: ۲۴۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
شاخص‌های بهره وری در حال کنترل است و پرونده الکترونیک بیماران تکمیل شده است. زمینه تبادل اطلاعات با سازمان‌های بیمه‌ای فراهم شده است و ۱۴ دانشگاه منتظر استقرار سیستم با دانشگاه ما هستند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در سایت مرکزی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  شفاآنلاین،محمد آقاجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در دانشکده پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوره‌های قبل در مسیر پیشرفت قرار گرفته و بیمارستان<Hospital> امام حسین (ع) به عنوان الگویی معرفی شده بود.
 
او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشترین جمعیت تحت پوشش را دارد و برنامه ریزی بلند مدت در سطوح مختلف باید انجام شود تا ارتقای کیفی و کمی درهمه امور انجام شود.
 
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: پایین بودن بهره‌وری نیروی انسانی مشکلاتی را برای ما در گذشته ایجاد کرده بود.
 
آقاجانی گفت: ۱ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بدهی دانشگاه را زمین گیر کرده بود و نتایج آزمون‌های علمی در گذسته نشان دهنده ضعف پایین دانشگاه بود. متاسفانه دانشگاه بهشتی دارای یک پردیس علوم پزشکی نیست.
 
او بیان کرد: در طی سه دهه فعالیت دانشگاه ما نتوانسته یک بیمارستان آموزشی بسازیم و اکثر مراکز درمانی فرسوده و قدیمی هستند و مدیریت بیمارستان‌ها عمدتا سنتی است که در این شرایط بهبود شرایط مالی و برنامه ریزی انجام شده است.
 
اقاجانی افزود: شاخص‌های بهره وری در حال کنترل است و پرونده الکترونیک بیماران تکمیل شده است. زمینه تبادل اطلاعات با سازمان‌های بیمه‌ای فراهم شده است و ۱۴ دانشگاه منتظر استقرار سیستم با دانشگاه ما هستند.
 
او تاکید کرد: کاهش قیمت ۱۵ درصدی دارو و تجهیرات پزشکی در حوزه بستری موفقیت بزرگی محسوب می‌شود و ما در این دوره کارانه پزشکان پرداخت کرده ایم، اما به دلیل اینکه بیمه‌ها بدهی خود را به موقع نداده کارانه و حقوق پزشکان با تاخیر پرداخت شده است.
 
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بدهی دانشگاه به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است، افزود: یک شهرک از وزارت دفاع خریداری شده است و اکنون در نقطه نهایی قرار دارد، تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا شده و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان وام گرفته شده است. در این سایت عظیم ستاد مرکزی و دیگر مراکز مستقر می‌شوند و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی احداث می‌شود. پروژه ۷۰۰ تخت خوابی کلید خورده است و در حال حاضر با پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است.
 
آقاجانی بیان کرد: بودجه جاری دانشگاه رشد خوبی داشته است، اما به طور کلی ما در بخش بودجه دچار عقب ماندگی هستیم و دانشگاه از یک آزمایشگاه مرجع برخوردار نیست. زمینی در مجاورت اتوبان بابایی برای راه اندازی آزمایشگاه مرجع خریداری شده است و این ازمایشگاه پزشکی به صورت مرجع در حال ساخت است که تجهیرات آن از خارج وارد شده است.
 
او ادامه داد: ما در زمینه بهداشت رشد داشته‌ایم، ولی ما در حوزه آموزش پزشکی دچار افت شده بودیم و به همین دلیل نقشه تمایز طراحی و جذب هیات علمی منظم و اصولی شده و در همین راستا بیش از ۳۰۰ نفر جذب شده اند.
 
آقاجانی اظهارکرد: بررسی نتایج بورد تخصصی نشان داد که ما جایگاه اولیه خود را از دست داده ایم و مدیران از مهر ۹۷ هم قسم شده اند تا این مشکل را برطرف کنند که خوشبختانه امسال از رشد خوبی برخوردار شده ایم.

او بیان کرد: رشد ۳۳ درصدی کمی و ۴۳ درصدی کیفی اقدامات دانشگاه نقطه عطفی محسوب می‌شود. ما امروزه به تولید ۳ مقاله به ازای هر عضو هیات علمی رسیده‌ایم و شرکت‌های دانش بنیان رشد ۳۰ درصدی در دانشگاه داشته‌اند. با دو دانشگاه صنعتی بزرگ قرار دادی در این زمینه امضا کرده ایم.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: