کد خبر: ۲۴۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
در سازمان انتقال خون ایران دارای بانک خون بند ناف نوزاد هستیم که از ۵ مرکز زنان و زایمان خون بند ناف با رضایت والدین جمع آوری می‌کنند و با استاندارد‌های سختگیرانه‌ای این خون‌های بند ناف را نگهداری می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف با استاندارد‌های بالا در سازمان انتقال خون ایران نگهداری می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین،علی‌اکبر پور فتح‌ الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ، اظهار کرد: نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف با استاندارد‌های بالا در سازمان انتقال خون ایران نگهداری می‌شوند.

استاندارهای سخت گیرانه برای ذخیره سازی خون بند ناف
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در سازمان انتقال خون ایران دارای بانک خون بند ناف نوزاد هستیم که از ۵ مرکز زنان و زایمان خون بند ناف با رضایت والدین جمع آوری می‌کنند و با استاندارد‌های سختگیرانه‌ای این خون‌های بند ناف را نگهداری می‌کنند.

پور فتح‌ الله بیان کرد: خون بند ناف برای درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیماران صعب العلاجی که نیاز به استفاده از این خون‌های بند ناف داشته باشند و سازگاری لازم بین سلول‌های خون بند ناف و فرد بیمار وجود داشته باشد از خو‌ن‌های بند ناف برای درمان فرد استفاده می‌شود.

درمان ۳۰ بیمار سرطانی و صعب العلاج با خون بند ناف
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: تاکنون ۳۰ مورد خون بند ناف با سازگاری نسجی داشته‌ایم و به عبارتی ۳۰ بیمار به کمک بند ناف‌های ذخیره شده درمان شده‌اند.

پور فتح‌ الله یادآوری کرد: نگهداری خون بند ناف در سازمان انتقال خون ایران به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورتی که خود فرد به سلول‌های آن نیاز پیدا کند می‌توان از بانک خون بند ناف برای نجات جان فرد در بزرگسالی کمک گرفت.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: