کد خبر: ۲۴۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
متاسفانه گسترش قارچ گونه قلیان‌سراها به گونه‌ای است که در کنار صدور یک مجوز بهداشتی و درمانی، ۶۰۰ مجوز احداث قلیان‌سرا صادر می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت کاهش و محدود کردن تجارت دخانیات، گفت: متاسفانه گسترش قارچ گونه قلیان‌سراها به گونه‌ای است که در کنار صدور یک مجوز بهداشتی و درمانی، ۶۰۰ مجوز احداث قلیان‌سرا صادر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری با ابراز خرسندی از مخالفت شورای‌نگهبان با لغو ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ ها، گفت: مجلس نباید وارد این مباحث شود بلکه باید سبک قانون‌گذاری را در حد ایده‌آل حفظ کند.

در کنار صدور یک مجوز بهداشتی و درمانی، 600 مجوز احداث قلیان‌سرا صادر می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، لغو ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها را مغایر با اصل 73 قانون اساسی و قانون‌گذاری جدید دانست و افزود: این موضوع را می‌شد در قالب بخشنامه و تعامل بین وزارت‌خانه‌ها تعیین تکلیف کرد نه اینکه مجلس به قانون‌گذاری جدید روی بیاورد در این رابطه از اقدام وزارت بهداشت(Ministry of Health) و شورای نگهبان در مخالفت با مصوبه مذکور استقبال می کنیم و حمایت لازم را از وزارت بهداشت و همچنین کاهش و محدود کردن تجارت دخانیات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم به هیچ وجه نباید اجازه دهد عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها آزاد شود، ادامه داد: آزاد‌ شدن عرضه قلیان به هیچ وجه اقدام منطقی و درستی نیست؛ متاسفانه گسترش قارچ گونه قلیان‌سراها در کشور به گونه‌ای است که در کنار صدور یک مجوز بهداشتی و درمانی 600 مجوز احداث قلیان‌سرا صادر می‌شود و این تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم یادآور شد: ما به دنبال ایجاد مشکل در مسیر کسب و کار مردم نیستیم  اما بهتر است به دنبال شغل دیگری باشند زیرا قلیان‌سراها جز افزایش و ایجاد بیماری‌ها نه تنها هیچ کارکردی ندارند بلکه دروازه ورود به مواد مخدر و اعتیاد هستند.

خضری ادامه داد: وزیر بهداشت در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی که در تهران برگزار شد به تمامی وزرای بهداشت حاضر در اجلاس تاکید کرد که تجارت دخانیات را باید محدود کرد زیرا با جان و سلامت مردم سروکار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته در کنار محدود کردن باید فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی به جوانان و افزایش سطح سواد جامعه در دستور کار قرار گیرد و صدا و سیما با تولید برنامه‌های مناسب جوانان و نوجوانان را از خطرات استعمال دخانیات آگاه کنند زیرا مصرف دخانیات باعث افزایش استرس(Stress)، نگرانی، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان‌ها در کشور شده است.

استعمال قلیان در میان جوانان به ویژه بانوان نوعی کلاس محسوب می‌شود

وی با انتقاد از اینکه استعمال قلیان در میان جوانان به ویژه بانوان نوعی کلاس محسوب می‌شود، گفت: مصرف دخانیات در کشور سیر صعودی دارد و متاسفانه آمار مصرف سیگار و قلیان در میان زنان بسیار افزایش یافته و به طور قطع با این شیوه‌ای که داریم پیش می‌رویم به هیچ وجه پیام‌های خوبی برای جامعه به همراه ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: