کد خبر: ۲۴۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
با الکترونیک شدن نسخ هیچ کس نمی‌تواند در نسخ دست ببرد و امکان چاپ نسخه تقلبی نیز مسیر نیست از سویی داروخانه‌ها هم در قبال داروهای تحویلی پاسخگو خواهند بود در واقع با این اقدام مسیر قاچاق معکوس دارو مسدود می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، نیمایی‌شدن ارز دارو و سرعت‌بخشی به راه‌اندازی نسخه الکترونیک را راهکار کنترل قاچاق معکوس دارو دانست.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی یکی از راهکارهای مدیریت قاچاق دارو به صورت سازمان‌یافته و مسافرتی و چمدانی را نیمایی شدن ارز دارو دانست و گفت: مابه‌التفاوت ارز دولتی را باید به بیمه‌ها پرداخت کرد تا بیماران و افراد تحت پوشش، فرانشیز دارو را پرداخت نکنند و هزینه‌های آنها افزایش نیابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه دارو در چرخه نظارتی قرار می گیرد و پزشکان بر اساس نیاز بیماران دارو تجویز می‌کنند البته تحقق این امر نیازمند راه اندازی نسخه الکترونیک است.

وی ادامه داد: بنابراین سرعت‌بخشی به راه‌اندازی نسخه الکترونیک، نیمایی شدن ارز دارو و عدم دریافت فرانشیز توسط بیمه‌ها از بیماران می‌تواند در کنترل قاچاق معکوس دارو تاثیر زیادی داشته باشد.

جستجوی چمدان مسافران امکان‌پذیر نیست/ شعاری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، تصریح کرد: نباید انتظار داشت که سازمان‌های نظارتی چمدان‌های مسافران را جستجو و بسته‌های دارویی را پیدا کنند زیرا این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست بلکه شعاری است.

با الکترونیک شدن نسخ، داروخانه‌ها در قبال داروهای تحویلی پاسخگو خواهند بود

عابدی یادآور شد: با الکترونیک شدن نسخ هیچ کس نمی‌تواند در نسخ دست ببرد و امکان چاپ نسخه تقلبی نیز مسیر نیست از سویی داروخانه‌ها هم در قبال داروهای تحویلی پاسخگو خواهند بود در واقع با این اقدام مسیر قاچاق معکوس دارو مسدود می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نیمایی شدن ارز دارو قاچاق معکوس دارو دیگر برای سودجویان صرفه اقتصادی ندارد زیرا قیمت داروها گرانتر از داروهای موجود در کشورهای همسایه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: