کد خبر: ۲۴۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 20
اگر قرار به تورم چند برابری باشد به تبع آن باید قیمت محصول نهایی هم واقعی شود. چون در غیر این صورت رانت به وجود می‌آید. این شامل حوزه درمان هم می‌شود. اگر تعرفه درمان واقعی نباشد قطعا با توجه به هزینه‌های جانبی آن کیفیت درمانی پایین می‌آید
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این‌که «باید قیمت دارو واقعی شود» در عین حال گفت که واقعی شدن و یا افزایش قیمت دارو نباید از جیب مردم رخ دهد. دولت باید با دادن یارانه افزایش قیمت دارو را از کانال بیمه‌ها جبران کند.

به گزارش شفاآنلاین،محمد حسین قربانی  ، با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت درباره‌ افزایش دو برابری قیمت داروهای خاص داخلی گفت: اگر قرار به تورم چند برابری باشد به تبع آن باید قیمت محصول نهایی هم واقعی شود. چون در غیر این صورت رانت به وجود می‌آید. این شامل حوزه درمان<treatment> هم می‌شود. اگر تعرفه درمان واقعی نباشد قطعا با توجه به هزینه‌های جانبی آن کیفیت درمانی پایین می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه «باید قیمت تمام شده محصول متناسب با هزینه‌های تولید باشد» افزود: البته دارو به عنوان سبد کالای استراتژیک مردم شرایط دیگری دارد باید دولت از طریق یارانه‌ها، دارو را با قیمت مناسب به دست مردم برساند. منظور دادن یارانه از مسیر بیمه‌ها است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد وزیر بهداشت برای افزایش قیمت برخی از داروها را منطقی خواند و گفت: امروز بیشتر تولید کنندگان دارو در حال ورشکستگی هستند چون دیگر تولید دارو برای آنها مقرون به صرفه نیست. این که ما قیمت دارو را پایین نگه داشته که با این وضعیت علاوه بر ایجاد رانت شاهد قاچاق دارو به آن طرف مرزها باشیم منطقی نیست لذا باید با توجه به اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به تولید کنندگان قیمت دارو را واقعی کرد.

قربانی ادامه داد: در این بین اگر افزایش قیمت دارو باعث ایجاد بار سنگین به مردم می‌شود دولت باید ورود کرده و به دارو یارانه دهد. یارانه باید از کانال بیمه‌ها اختصاص پیدا کند در این شرایط کارخانه‌های تولیدی ورشکسته نشده و مردم هم به راحتی می‌توانند داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گفته‌ وی دولت نباید از جیب مردم قیمت دارو را افزایش دهد بلکه باید همچون کالاهای اساسی به دارو از طریق بیمه‌ها یارانه دهد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: