کد خبر: ۲۴۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 19
قرار گرفتن در معرض دودسیگار با نازک‌تر شدن لایه مشیمیه چشم کودکان مرتبط است
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض دود سیگار موجب نازک شدن لایه مشیمیه چشم در کودکان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، گروهی از متخصصان علوم پزشکی در هنگ‌کنگ در مطالعات خود دریافتند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار با نازک شدن لایه مشیمیه‌ی چشم (کوروئید) در کودکان شش تا هشت ساله مرتبط است.

محققان به مطالعه روی ۱۴۰۰ کودک و بررسی ارتباط بین ضخامت لایه مشیمیه و قرار گرفتن در معرض دود سیگار پرداختند و در این باره اظهار داشتند که ۳۲.۸ درصد از کودکان در معرض دود سیگار قرار گرفته بودند و ۶۷.۲ درصد از آنان تماسی با دود سیگار نداشتند.

محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل سن، جنسیت، شاخص توده بدنی و وزن کودک در زمان تولد مشاهده کردند قرار گرفتن در معرض دودسیگار با نازک‌تر شدن لایه مشیمیه چشم کودکان مرتبط است. همچنین این مطالعات نشان داد بین نازک شدن ضخامت لایه مشیمیه و تعداد افراد سیگاری در خانواده و افزایش میزان قرار گرفتن در معرض دود سیگار ارتباط وجود دارد. 

 محققان با توجه به نتایج این آزمایش‌ها متذکر شدند: یافته‌های بدست آمده بر اثرات مضر قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای سلامت چشم‌های کودکان تاکید دارد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: