کد خبر: ۲۴۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 18
روز گذشته پنل اورژانس در منطقه مدیترانه شرقی برگزار شد و مقرر شد که همکاری چند جانبه ای با برخی کشورهای عضو داشته باشیم به این گونه که ایران، تجارب امدادرسانی اورژانس در حوادث طبیعی مانند، سیل و زلزله را با توجه به تشکیل ۴۰۰ تیم واکنش سریع، به آنها منتقل کند و بتواند به سایر کشورها، این آموزش ها را ارائه کند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ایران تجربیات خود در حوادث طبیعی با توجه به تشکیل ۴۰۰ تیم واکنش سریع اورژانس را به کشورهای مدیترانه شرقی منتقل می کند.

به گزارش شفاآنلاین، پیرحسین کولیوند، با اشاره به برگزاری نشست مسئولان این سازمان با مسئول اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: در خصوص فعالیت ها و توسعه زیرساخت های اورژانس <Emergency>کشور، گزارشی ارائه کردیم.

وی افزود: در نشستی که با این مقامات داشتیم، ابتدا تصور می کردند که گزارش های ما از اقدامات و توسعه زیرساخت ها و فعالیت های سازمان اورژانس کشور، در حد تئوری است، اما متاسفانه یا خوشبختانه، یکی از مشاوران سازمان جهانی بهداشت دچار بیماری قلبی شد که در کمتر از ۳۰ دقیقه به مرکز قلب شهید رجایی منتقل شد و عروق قلب وی که بسته بود، باز شد و امروز مسئولان سازمان جهانی بهداشت و منطقه مدیترانه شرقی این سازمان اذعان کردند که هرآنچه ما به آنها گفته بودیم، در عمل دیده اند.

کولیوند تصریح کرد: واقعیت ها و توانمندی های سازمان اورژانس کشور در عمل به مسئولان سازمان جهانی بهداشت ثابت شد. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت قبل از سفر به ایران دچار کسالت شده بود و ظرف کمتر از یک و نیم ساعت تمام اقدامات درمانی لازم برای وی انجام شد و برای او قابل باور نبود که می شود چنین خدماتی را ظرف کمتر از یک و نیم ساعت، ارائه کرد. 

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: روز گذشته پنل اورژانس در منطقه مدیترانه شرقی برگزار شد و مقرر شد که همکاری چند جانبه ای با برخی کشورهای عضو داشته باشیم به این گونه که ایران، تجارب امدادرسانی اورژانس در حوادث طبیعی مانند، سیل و زلزله را با توجه به تشکیل ۴۰۰ تیم واکنش سریع، به آنها منتقل کند و بتواند به سایر کشورها، این آموزش ها را ارائه کند.

کولیوند با اشاره به وجود مرکز هدایت عملیات بحران(EOC) مناسب و مجهز در کشور، خاطرنشان کرد: وجود این مرکز و همچنین مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) می تواند اورژانس ایران را به سرآمد منطقه مدیترانه شرقی تبدیل کند و آماده ایم تا تجارب خودمان را به سایر کشورهای این منطقه منتقل کنیم.

وی افزود: نقشه خطرپذیری و برنامه برای مقابله با خطر را به سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به اشتراک می گذاریم و بنا شده نقشه راه مقابله با خطر را نیز به این کشورها ارائه دهیم و با توجه به اینکه در اورژانس شیراز، اولین مرکز بین المللی آموزش فوریت های پزشکی به صورت شبیه سازی ایجاد شده و امکانات بسیار خوب و مدرنی دارد که مورد تقدیر مسئولان دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص استفاده کشورهای عضو از این مرکز، تفاهم نامه ای امضا کنیم تا آموزش های کوتاه مدت ویژه اورژانس و فوریت های پزشکی را به کشورهای عضو این سازمان ارائه کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: برای ارتقای خدمات فوریت های پزشکی و حفظ و نجات انسان ها از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: