کد خبر: ۲۴۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 17
برای اینکه دلیل این اتفاق مشخص شود، هر احتمالی را رصد می‌کنیم. این در حالی است که در روز گذشته حدود ۳ هزار غذا که جوجه کباب بود برای دانشجویان سرو شد و همان‌طور که گفتم حدود ۳۰ نفر دچار تهوع و تب و لرز شدند. با این حال این موضوع در حال پیگیری است
شفا آنلاین>سلامت> رئیس مرکز اورژانس تهران اعلام کرد ۷۰ نفر از دانشجویان در خوابگاه دانشگاه علم و صنعت به دلیل استفاده از غذای ناسالم <Kidney failure>دچار مسمومیت شدند.

 به گزارش شفا آنلاین:پیمان صابریان با بیان اینکه این افراد شامگاه سه‌شنبه دچار مسمومیت شدند، اظهار داشت: این حادثه حدود ساعت ۲۲ سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه به مرکز اورژانس تهران اعلام شد که سه دستگاه آمبولانس، ۲ اتوبوس- آمبولانس و یک موتورلانس به محل خوابگاه دانشگاه علم و صنعت ایران اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی اورژانس به این افراد تا ساعت ۸ صبح امروز ادامه داشت، افزود: این مسموم‌شدگان، آقا بودند که ۵۹ نفر در محل درمان و ۱۱ دانشجو نیز به بیمارستان‌های امام حسین(ع) و طالقانی منتقل شدند.

صابریان سن این دانشجویان مسموم شده را بین ۲۵ تا ۳۵ ساله اعلام کرد.

 در همین حال پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علم و صنعت ایران از تغییر سرپرست امور دانشجویان این دانشگاه خبر داد. ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران روز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه ۹۸، دکتر روزبه قوسی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع را به سمت مدیر امور دانشجویان این دانشگاه منصوب کرد.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در حالی سرپرست امور دانشجویان این دانشگاه را در اولین فرصت پس از حادثه برای دانشجویان منصوب کرده است که درباره مسمومیت دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه، به ایرنا گفته است: حدود ۲۵ تا ۳۰ دانشجو به علت تب و لرز به بهداری دانشگاه مراجعه کردند، البته مسئولان بهداشتی دانشگاه این موضوع را رصد کردند. اما از آنجا که فقط یک خوابگاه دچار چنین مشکلی شده، مسمومیت غذایی دانشجویان ثابت نشده است.

وی گفت: موضوع در حال رسیدگی است و مسئولان بهداشت دانشگاه و بهیاری در حال جمع‌آوری اطلاعات و رسیدن به نتیجه در این باره هستند. این احتمال هم وجود دارد که عامل مسمومیت، ویروس باشد؛ زیرا دانشجویانی که مشکل داشتند همه از یک خوابگاه بودند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت آشپزخانه دانشگاه و کارکنان آن کاملا رصد می‌شود، اظهار داشت: برای اینکه دلیل این اتفاق مشخص شود، هر احتمالی را رصد می‌کنیم. این در حالی است که در روز گذشته حدود ۳ هزار غذا که جوجه کباب بود برای دانشجویان سرو شد و همان‌طور که گفتم حدود ۳۰ نفر دچار تهوع و تب و لرز شدند. با  این حال این موضوع در حال پیگیری است
.همشهری آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: