کد خبر: ۲۴۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 17
بیانیه تهران جزو اسناد سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی است و کشورها را ملزم می‌کند تا مفاد این بیانیه را رعایت کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفت: دو ماه قبل بیانیه شیوه زندگی سالم توسط ایران پیشنهاد شده بود که در اجلاس تهران به تصویب رسید.

به گزارش شفا آنلاین: محمد آسایی، افزود: بیانیه تهران جزو اسناد سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی است و کشورها را ملزم می‌کند تا مفاد این بیانیه را رعایت کنند. همچنین، سال آینده که اجلاس وزرای بهداشت<Health Ministers' Meeting> در مصر برگزار می‌شود، دولت‌ها باید عملکرد خود را به سایر کشورهای عضو مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گزارش دهند.


وی ادامه داد: بر اساس بیانیه تهران، تمام کشورهای منطقه مدیترانه شرقی باید تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات لازم جهت انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی که بر سلامت انسان موثر است، انجام دهند. براساس این بیانیه، باید همکاری‌های بین بخشی و مشارکت‌های مردمی و اقداماتی مانند تشویق مردم جهت انجام حداقل نیم ساعت پیاده روی در روز و رعایت مسائل موثر بر تغذیه مثل مصرف شکر و نمک کمتر نیز انجام شود.

مشاور وزیر در امور بهداشتی همچنین افزود: عدم رعایت این موارد بر ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت موثر است و با انجام مداخلات ارزان و پرثمر می‌توانیم از بروز بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: