کد خبر: ۲۴۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 16
این اجلاس یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه بهداشت و سلامت دنیاست که در منطقه ما به میزبانی ایران و با حضور وزرا و هیات‌هایی از ۲۲ کشور منطقه در حال برگزاری است
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت گفت: بسیاری از کشورهای شرکت کننده در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت مدیترانه شرقی درخواست دارند که تیم‌های سلامت ایران به کشورشان اعزام شوند تا بتوانند از این طریق با دستاوردهای حوزه سلامت <Health field>ایران برای الگوبرداری بیشتر آشنا شوند.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از  وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی روز چهارشنبه درباره شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است، افزود: برگزاری این اجلاس در ایران یک موفقیت بزرگ در عرصه دیپلماسی سلامت آن هم در شرایط تحریم همه‌جانبه است.

این اجلاس یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه بهداشت و سلامت دنیاست که در منطقه ما به میزبانی ایران و با حضور وزرا و هیات‌هایی از ۲۲ کشور منطقه در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه و در شرایطی که کشور ما تحت شدیدترین تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته، حضور این ۲۲ کشور نشان دهنده دیپلماسی پیشرو و موفق سلامت است که به خوبی برجستگی خود را در این اجلاس نشان داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برای افتتاحیه اجلاس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. همچنین حضور دبیرکل سازمان جهانی بهداشت و مدیر دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی به همراه حضور وزرا و صاحب‌نظران عرصه سلامت از سایر کشورها در ایران فرصت بسیار مناسبی است که هم تجربیات و دستاوردهای ایران به دیگر کشورها منتقل شود و هم ایران بتواند از تجربیات سایر کشورها بهره‌مند شود.

وی افزود: با توجه به محورهایی که برای اجلاس انتخاب شد موارد بسیار مهمی از جمله مراقبت‌های اولیه بهداشتی، پزشکی خانواده، مبارزه با دخانیات، داروها و واکسن و بیماری‌های واگیر که یکی از مشکلات کشورهای همجوار با ایران است و بحث بیماری‌های غیرواگیر مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیسی گفت: تعریف و توصیفی که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از ایران داشت به عنوان یک کشور پیشرو قابل توجه بود. ایشان به همه کشورهای منطقه توصیه کرد که از مدل و الگوی ایران استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: ما مسائل دوجانبه زیادی هم‌ به ویژه با کشورهای افغانستان و پاکستان در خصوص برخی بیماری‌های واگیر داریم، از جمله بیماری مالاریا، بیماری سل و بیماری‌های نوپدیدی که در پاره ‌ای از مرزهای ما شیوع دارند. برای اینکه همکاری‌های دوجانبه با این کشورها داشته باشیم برای کنترل این بیماری‌ها این دیدارها بسیار حائز اهمیت بود.

رئیسی اظهار داشت: همچنین نشست‌هایی با مسئولان یونیسف و کشورهای تحت پوشش این سازمان در ارتباط با بحث واکسیناسیون و انتقال تکنولوژی برگزار شد و بحث و گفت‌وگو کردیم. بسیاری از کشورها تمایل دارند از داروهای ایرانی استفاده کنند و بحث صادرات دارو مطرح شد. هم اکنون نیز داروهای ایرانی به برخی کشورها صادر می‌شود و این موارد در نشست‌های امروز و فردای هیات ایرانی با هیات‌های خارجی دنبال می‌شود.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور ۲۱ کشور در هتل پارسیان آزادی تهران در حال برگزاری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: