کد خبر: ۲۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 09
شفاآنلاین-مدیرکل دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداء کنندگان خون سازمان انتقال خون کشور اعلام کرد: بانوان لرستانی بیشترین اهدای خون را طی دو ماه اخیر در کشور داشتند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ˈ بابک یکتاپرست ˈ افزود: با توجه به اینکه 8 / 9 درصد اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل می دهند ، اما بانوان لرستانی در این زمینه نسبت به بانوان سایر استانها پیشتاز هستند.

وی اظهار داشت: شاخص اهدای خون این بانوان در لرستان 5 / 9 درصد بوده که بیش از سایر استانهاست .

دین پرست با بیان اینکه تفاوت اصلی میان اهداکنندگان خون در ایران با برخی از کشورهای پیشرفته در جنسیت اهداکنندگان خلاصه می شود، ادامه داد: در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس 57 درصد اهداکنندگان خون زنان هستند در حالی که در ایران این رقم 8 / 9 درصد است .

وی تصریح کرد: دلیلی که باعث می شود تا زنان ایرانی نسبت به اهدای خون بی علاقه باشند این است که اکثر آنان تصور می کنند اگر خون خود را اهدا کنند، با کم خونی و افت فشار مواجه می شوند.

یکتاپرست ادامه داد: در کشور از هر پنج زن یک نفر از بیماری کم خونی رنج می برد و سایر زنان از سلامت جسمی برخوردارند و به راحتی می توانند خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه زنان به عنوان هسته اصلی خانواده می توانند نقش موثری در ترویج فرهنگ انتقال خون در میان نسل های آینده داشته باشند، گفت :اگر زنان همراه فرزندانشان برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند، این فرهنگ در میان فرزندانشان ایجاد می شود که اهدای خون را به عنوان یکی از برنامه های زندگی روزمره خود قرار دهند.
برچسب ها: بانوان ، لرستان ، خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: