کد خبر: ۲۴۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 14
وزیر بهداشت لیبی؛
مایل هستیم در زمینه آموزش پزشکی با ایران به توافقاتی برسیم. ما هم در لیبی سیستم جدید الکترونیک برای خدمات بهداشتی ایجاد کرده ایم و امیدوارم مراودات دو کشور تداوم داشته و دیدارها تکرار شود و در زمینه تفاهم های دوجانبه به توافق خوبی برسیم
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت لیبی گفت: امیدوارم مراودات دو کشور تداوم داشته و دیدارها تکرار شود و در زمینه تفاهم های دوجانبه به توافق خوبی برسیم.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر «احمید بن عمر» وزیر بهداشت دولت لیبی در سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، در دیدار با وزیر بهداشت، افزود: جای خرسندی است که توانستیم دعوت شما را پذیرا باشیم و از استقبال گرمی که از ما عمل به عمل آمد، تشکر می کنیم، این موضوع نشانگر عمق روابط ایران و لیبی است.

وی ادامه داد: همانطور که اطلاع دارید، لیبی در شرایط بحرانی به سر می‌برد ما در مرحله یک هجوم غیر موجه قرار داریم، با این همه و در سایه چنین تهدیداتی، سعی داریم خدمات بهداشتی خود را به مردم برسانیم و در این راه، کوتاهی نکنیم. زمانی که در لیبی مسئولیت<Responsibility> این کار را بر عهده گرفتیم، سعی کردیم تحولی نوین در ارائه خدمات خود به وجود آوریم. برنامه ریزی کردیم و سعی داریم تا قوانین مناسب برای این کار را به تصویب برسانیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه داده و مراقبت های بهداشتی را در سراسر لیبی توسعه دهیم.

بن عمر بیان کرد: لیبی کشور بزرگی است و مساحت آن یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع با جمعیتی درحدود ۷ میلیون نفر است. در این کشور، روستاهای پراکنده زیادی داریم که فشار زیادی را به ارائه خدمات بهداشتی در کشور وارد می کند. 

همچنین، مسئله مهاجرین از شمال آفریقا که به اروپا سفر می کنند نیز به نظام بهداشتی ما فشار وارد می کند، زیرا مهاجرینی که از شمال آفریقا وارد شده و قصد مهاجرت به اروپا را دارند، فاقد هرگونه قواعد بهداشتی و سلامتی هستند. این مهاجرین دچار بیماری هایی همچون، ایدز، هپاتیت و سل هستند. در مجموع سعی داریم با کمک گرفتن از سازمان های بین المللی، در این زمینه نیز خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وی گفت: سعی می کنیم در سفر به ایران، از دانش ایرانیان در زمینه خدمات بهداشتی اولیه و همچنین پیشرفتی که در زمینه ساخت داروها، حاصل شده است، بهره بگیریم، مایل هستیم، در لیبی صاحب صنعت دارویی شویم تا به مردم لیبی در این زمینه کمک شود.

بن عمر بیان کرد: مایل هستیم در زمینه آموزش پزشکی با ایران به توافقاتی برسیم. ما هم در لیبی سیستم جدید الکترونیک برای خدمات بهداشتی ایجاد کرده ایم و امیدوارم مراودات دو کشور تداوم داشته و دیدارها تکرار شود و در زمینه تفاهم های دوجانبه به توافق خوبی برسیم.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: