کد خبر: ۲۴۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 14
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت؛
تعهد سیاسی ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت که البته یک تعهد جهانی هم محسوب می‌شود ستودنی است و بسیاری از کشورها هم در زمینه پوشش همگانی سلامت و مراقبت‌های اولیه سلامت یاد از ایران الگوبرداری کنند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت: تعهد سیاسی ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت که البته یک تعهد جهانی هم محسوب می‌شود، ستودنی است

به گزارش شفاآنلاین، سعید نمکی، یکشنبه شب در دیدار با «تدروس»، اظهار داشت: دستاوردهای ایران در حوزه سلامت حائز اهمیت است و امیدوارم با این دستاوردها در طول شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بیشتر آشنا شوید.

وی افزود: امیدوارم در طول این اجلاس، همکاری های بین المللی و توسعه زیرساخت های سلامت<Health> با کشورهای عضو اتفاق بیفتد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز در دیدار با وزیر بهداشت، یادآورشد: شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت فرصت خوبی برای کشورهای منطقه بوده که در زمینه موضوع های حوزه بهداشت و سلامت با یکدیگر همفکری کنند.

وی ادامه داد: تعهد سیاسی ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت که البته یک تعهد جهانی هم محسوب می‌شود ستودنی است و بسیاری از کشورها هم در زمینه پوشش همگانی سلامت و مراقبت‌های اولیه سلامت یاد از ایران الگوبرداری کنند.

تدروس ادامه داد: تعهد به پوشش همگانی سلامت به تازگی  در سازمان ملل متحد مورد تاکید قرار گرفت و اخیرا هم قطعنامه‌ای در مجمع عمومی این نهاد بین المللی در زمینه مذکور تصویب شد و همین هفته نیز قطعنامه ای در این باره در مجمع بین‌المجالس تصویب می‌شود؛ البته سال قبل در اجلاس آستانه قزاقستان در زمینه مراقبت‌های اولیه سلامت قطعنامه‌ای مصوب شد.

شصت و ششمین اجلاس وزیران بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور وزرا و نمایندگان ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ در تهران برگزار می‌شود. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: