کد خبر: ۲۴۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 12
ما از پزشکان خواهش کردیم که با توجه به اینکه داروی داخلی کیفیت کافی دارد داروی خارجی تجویز نکنند؛ با توجه به اینکه بنده به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه به عنوان وزیر تا این لحظه داروی خارجی مصرف نکرده‌ام، گفت: صادرات دارو به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه به ویژه در حوزه داروهای بیوسیمیلار و بایولوژیک در حال انجام است و صادرات به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در  داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) نداریم، گفت: اگر به داروخانه‌های سطح شهر سر بزنید خواهید دید که در مورد داروهای اساسی به هیچ وجه کمبود نداریم.

نمکی افزود: کمبود داروهای اساسی در کشور به طور تقریبی به حداقل یک سوم میزان کمبود دارو در مدت مشابه سال گذشته رسیده و از سویی به هیچ وجه به برخی داروهای برند که از خارج وارد می‌شد و حدود 5 تا 10  قلم مشابه داخلی دارند اجازه ورود نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برخی از اظهارات در مورد کمبود دارویی در رابطه با نسخه نویسی خارج از لیست دارویی کشور است به گونه‌ای که برخی پزشکان داروهای خارجی را برای بیماران تجویز می‌کنند و موجب سرگردانی آنها در داروخانه‌ها می‌شوند.

به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام

وی یادآور شد: ما از پزشکان خواهش کردیم که با توجه به اینکه داروی داخلی کیفیت کافی دارد داروی خارجی تجویز نکنند؛ با توجه به اینکه بنده به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام به همکاران و هموطنانم توصیه می‌کنم برای حمایت از تولید داخل، داروی خارجی نسخه نکنند و بیماران نیز دنبال آن نروند.

ارتقای استانداردهای داروسازی برای عرضه دارو به بازارهای جهانی

نمکی در رابطه با وضعیت صادرات، گفت: برای صادرات دارو به همکاران تاکید کردیم که استانداردهای داروسازی را به گونه‌ای ارتقا دهند که در بازارهای جهانی بتوانیم داروها را عرضه کنیم البته در حال انجام این کار هستند؛ صادرات دارو به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه به ویژه در حوزه داروهای بیوسیمیلار و بایولوژیک در حال انجام است و صادرات دارو به اروپا را هم شروع کرده‌ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: