کد خبر: ۲۴۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 12
در حال حاضر مردم ایران ۲ برابر میزان توصیه شده نمک مصرف می کنند که باید اقدماتی در جهت کاهش مصرف انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه استاندارد مصرف روزانه نمک ۵ گرم است، گفت: میزان مصرف نمک ایرانیان<Iranian salt consumption> در روز به ۸ تا ۱۰ گرم می رسد.

به گزارش شفا آنلاین حسین عزیزی، با اشاره به اینکه براساس آمار، میزان سرانه مصرفی نمک در ایران به ۱۲ تا ۱۵ گرم هم می رسید، اظهار کرد: در حال حاضر به استناد آمار و ارقام این میزان به  ۸ تا ۱۰ گرم رسیده است، اگرچه هنوز به نقطه مطلوب(حداکثر ۵ گرم) نرسیده ایم، اما میزان مصرف به نسبت گذشته بهبود یافته است.

وی افزود: در حال حاضر مردم ایران ۲ برابر میزان توصیه شده نمک مصرف می کنند که باید اقدماتی در جهت کاهش مصرف انجام شود.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش مصرف نمک فرهنگ سازی است، تصریح کرد: مردم باید به مصرف غذاهای کم نمک عادت کنند، توصیه مهم متخصصان در مورد نمک، مربوط به نمک سفره است که به صورت مستقیم به غذا اضافه می شودکه نیازمند فرهنگ سازی برای حذف نمکدان از سفره است. بانوان نیز هنگام طبخ غذا باید میزان نمک را تنظیم کنند که در مجموع بتوانیم به شرایط استاندارد برسیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم اقدامات لازم برای کاهش نمک مصرفی به صنعت بازمی گردد، خاطرنشان کرد: در برخی از صنایع مانند نان های صنعتی میزان نمک بیش از ۵۰ درصد، در مورد پنیر ۲۵ درصد و در مورد دوغ ۲۰ درصد کاهش یافته است، اما کاهش بیش از این ممکن است با عکس العمل منفی مصرف کننده ها همراه باشد و صنایع آسیب ببینند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: