کد خبر: ۲۴۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 11
بیکاری به عنوان یک ریز فاکتور و عامل خطر، تاثیر زیادی در بروز اختلالات روحی و روانی در جامعه دارد و هنگامی که عوامل خطر را بررسی می‌کنیم، می بینیم که شانس ابتلا به مشکلات روحی و روان در میان افراد فاقد شغل و بیکار بیشتر از سایرین است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت گفت: شانس ابتلا به مشکلات روحی و روان در میان افراد فاقد شغل و بیکار بیشتر از سایرین است.

به گزارش شفاآنلاین،احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت، روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ، اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در میان افراد جامعه افسردگی<Depression> است. طبق آمار حدود ۱۲.۷ درصد ایرانی ها از  اختلال روحی و روانی رنج می برند.

او افزود: در زمینه افسردگی مقایسه‌ای بین کشور‌های مختلف انجام نشده است، زیرا برای انجام این کار باید در بین دو کشور روش و شیوه‌های یکسان به کار گرفته و مطالعه ای در زمان معینی انجام شود تا نتایج کاملاً درستی از این مقایسه به دست آید.

حاجبی بیان کرد: در زمینه اختلالات روحی و روانی و حتی افسردگی مقایسه دو کشور با یکدیگر اصلا منطقی نیست و علت اصلی آن اتخاذ شیوه‌های پژوهشی مختلف در کشور‌های گوناگون است.

بیکاری و فضای مجازی، دو عامل موثر بر اختلالات روانی

مدیرکل دفتر سلامت، روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت اطلاعاتی در زمینه میزان شیوع افسردگی به تفکیک استان‌ها ندارد، اما معتقدم که مشکلات خانوادگی، مسائل اجتماعی و حتی فشار اقتصادی تأثیر زیادی بر  اختلالات روحی و روانی دارد.

او ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی ارتباطات خانوادگی را تحت تأثیر خود قرار داده است، به طوری که در مهمانی‌های خانوادگی بیشتر افراد وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند.

حاجبی در پایان گفت: بیکاری به عنوان یک ریز فاکتور و عامل خطر، تاثیر زیادی در بروز اختلالات روحی و روانی در جامعه دارد و هنگامی که عوامل خطر را بررسی می‌کنیم، می بینیم که شانس ابتلا به مشکلات روحی و روان در میان افراد فاقد شغل و بیکار بیشتر از سایرین است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: