کد خبر: ۲۴۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 10
نکته بسیار مهمی که هم وطنان باید هنگام خرید فراورده‌های سلامت محور به خصوص فراورده‌های غذایی یا مکمل‌ها رژیمی و تغذیه‌ای و محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر بگیرند توجه به اصالت کالا و تاریخ مصرف آن است
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>جهانپور  درباره مواد غذایی غیر مجاز مانند آدامس و شکلات تاریخ مصرف گذشته در سوپر مارکت‌ها توضیح داد.
 
به گزارش شفا آنلاین:کیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به عرضه برخی مواد غذایی مانند آدامس و شکلات تاریخ مصرف گذشته در سوپرمارکت‌ها اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که هم وطنان باید هنگام خرید فراورده‌های سلامت محور به خصوص فراورده‌های غذایی<Food products> یا مکمل‌ها رژیمی و تغذیه‌ای و محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر بگیرند توجه به اصالت کالا و تاریخ مصرف آن است.
 
او ادامه داد: در صورتی که هنگام خرید دقت لازم صورت نگیرد ممکن است کالای سلامت محور شناسه اصالت یا تاریخ مصرف نداشته باشد یا تاریخ مصرف آن منقضی شده باشد که در این صورت احتمال تقلبی و قاچاق بودن فراورده وجود دارد.

راه شناسایی کالاهای سلامت محور اصل و تقلبی
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: کالا‌های سلامت محوری که برچسب اصالت ندارند نباید مصرف کرد و اگر کالایی برچسب اصالت دارد از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا سایت ttac.ir و اپلیکیشی ttac که قابل نصب روی تلفن‌های هوشمند است اصالت کالا را چک کنند.
 
جهانپور بیان کرد: کالا‌هایی که در مکان‌های مشکوک یا نا معتبر عرضه می‌شوند یا تاریخ تولید و انقضا ندارند خریداری نکنند ودر صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و تخلف را گزارش دهند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: