کد خبر: ۲۴۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 09
بر اساس استاندارد دنیا باید به ازای هر هزار نفر جمعیت سه پرستار در مراکز درمانی مشغول به فعالیت باشند که با حساب این تعداد نیرو ما دچار کمبود ۱۵۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های سراسر کشور هستیم
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور دچار کمبود ۱۵۰ هزار نیروی پرستار است.

به گزارش شفا آنلاین، اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: در حال حاضر اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بعد از تصویب آن در مجلس هنوز اجرا نمی‌شود و فارغ‌التحصیلان این رشته از یک تبعیض و پایلوت رنج می‌برند.
 
او ادامه داد: بخشی از فارغ التحصیلان رشته پرستاری منتظر گذراندن طرح و برخی دیگر به دلیل نبود انگیزه کافی شغل خود را رها کرده و سراغ حرفه دیگری رفته‌اند.
 
دالوندی تأکید کرد: به طور کلی پرستاری یک شغل زنانه محسوب می‌شود به همین دلیل یک دهم از این نیرو‌ها به دلیل بحث زایمان و مرخصی به سر می‌برند و همین مسئله کمبود نیروی پرستار را بیشتر از قبل نمایان کرده است.

لزوم معرفی توانمندی‌های پرستاران به مردم
رئیس سازمان نظام پرستاری بیان کرد: بر اساس استاندارد دنیا باید به ازای هر هزار نفر جمعیت سه پرستار در مراکز درمانی مشغول به فعالیت باشند که با حساب این تعداد نیرو ما دچار کمبود ۱۵۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های سراسر کشور هستیم.
 
او گفت: حفظ و ارتقای نیروی انسانی در حوزه پرستاری موضوع بسیار مهمی است که این مسئله در خصوص پرستاران رعایت نمی‌شود.
 
دالوندی یادآوری کرد: من معتقدم که پرستاران از لاک بیمارستان‌ها بیرون آمده تا مردم از پرونده‌های این قشر به طور کافی آگاهی پیدا کنند و اجرای طرح مراقبت در منزل در راستای شناساندن توانمندی‌های پرستاران است.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: متأسفانه برخی از افراد تحت عنوان پرستار از بیماران و سالمندان مراقبت می‌کنند و هیچ اطلاعاتی در زمینه نگهداری از بیماران و رشته پرستاری ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: