کد خبر: ۲۴۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 08
این افراد باید در یک سن خاص سنجش شوند تا بتوانند در این مدارس مشغول به تحصیل شوند، در مواقعی مشاهده می‌کنیم آزمون‌هایی که از این افراد گرفته می‌شود نشان می‌دهد که برخی از آنها در سطح هوش و عملکرد بالایی قرار دارند و در مدارس عادی می‌توانند تحصیل کنند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در رابطه با ایجاد مدارس خاص برای دختران مبتلا به اوتیسم بیان کرد: جلساتی با مسؤولان آموزش پرورش استثنایی برگزار شد و ما توانستیم یک کلاس در یک مدرسه برای دختران اوتیسمی در تهران تشکیل دهیم که البته همین کلاس نیز از امکانات مناسب برخوردار نیست.

به گزارش شفا آنلاین، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در برنامه رادیویی «تهران کلینیک» رادیو تهران در رابطه با تحصیل دانش‌آموزان دارای اوتیسم در مدارس عادی گفت: این افراد باید در یک سن خاص سنجش شوند تا بتوانند در این مدارس مشغول به تحصیل شوند، در مواقعی مشاهده می‌کنیم آزمون‌هایی که از این افراد گرفته می‌شود نشان می‌دهد که برخی از آنها در سطح هوش و عملکرد بالایی قرار دارند و در مدارس عادی می‌توانند تحصیل کنند.

وی افزود: تعدادی دیگر در سطح عملکرد پایین دارند که امکان تحصیل در مدارس را ندارند، در مواقعی می‌بینیم که فرد مبتلا در سطح متوسط قرار داشته و مدارس عادی یا استثنایی آن‌ها را پذیرش نمی‌کنند.

وی بیان کرد: بزرگترین گام انجمن اوتیسم(Autism)، فراهم کردن امکان آگاهی و آشنایی بیشتر جامعه از فرد اوتیسم بوده است. در ۵ سال گذشته تمام تلاشمان این بوده است در سطوح مختلف سیاست گذاری و قانون گذاری اوتیسم را به نحو ممکن معرفی کنیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در رابطه با ایجاد مدرسه خاص برای دختران مبتلا به اوتیسم بیان کرد: جلساتی با مسؤولان آموزش پرورش استثنایی برگزار شد و ما توانستیم یک کلاس در یک مدرسه برای دختران اوتیسمی در تهران تشکیل دهیم که البته همین کلاس نیز از امکانات مناسب برخوردار نیست.

غفاری گفت: در ایران خلأ مدارس دخترانه وجود دارد و ما از خیرین خواهشمندیم با کمک آموزش پرورش مدارس مختص این افراد بنا شود، متاسفانه ما در شهرهای ایران چنین مدارسی نداریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: