کد خبر: ۲۴۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 06
ایران در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا موفق‌ترین کشور به لحاظ تعداد پیوند ریه و میزان زنده ماندن بیماران است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه اقداماتی برای پیوند ریه انجام داده‌اند، گفت: ایران در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا موفق‌ترین کشور به لحاظ تعداد پیوند ریه و میزان زنده ماندن بیماران است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در نشست خبری نهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل اظهار داشت: میزان زنده ماندن کسانی که پیوند ریه(Lung transplant) در ایران  انجام می‌دهند در حد قابل قبول و مشابه تمام کشورها است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت بعد از پیوند خیلی مهم است، افزود: عوارضی که بعد از پیوند باید مراقب بود، پس زدن پیوند و عفونت است.

ولایتی با اشاره به اینکه در تمام منطقه، مرکزی به جامعیت مرکز مسیح دانشوری وجود ندارد، گفت: از زمان تاسیس این بیمارستان حدود ۲ هزار جراحی نای در آن انجام شده و تنگی نای آنها برطرف شده است.

وی افزود: این مورد یکی از دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه پزشکی است و این موضوع در دنیا کم نظیر است.

رئیس نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل همچنین به میزان مرگ و میر ناشی از سل در ایران اشاره کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از سل در اوایل انقلاب ۴۰ نفر به ازای یکصد هزار نفر بوده که اکنون به ۱۴ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت بسیار خوبی در مقابله با سل به دست آورده‌ایم، گفت: پیوند ریه سخت ترین پیوندها است که ما موفق به انجام آن شده‌ایم.

ولایتی افزود: تاکنون در مرکز بیمارستان مسیح دانشوری ۲۰۵ پیوند کلیه و ۲۵۷ پیوند قلب انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک مورد پیوند قلب و ریه و ۶ مورد پیوند قلب و کلیه در این مرکز انجام شده است.

ابتلا به سل در ایران به یک سوم کاهش یافته است
رئیس نهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت ویژه و سل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با تلاش وزارت بهداشت(Ministry of Health) و مراکز مختلف در سراسر کشور، میزان ابتلای به سل در کشور به یک سول کاهش یافته است، افزود: این موضوع نتیجه تلاش هایی است که توسط وزارت بهداشت و مراکزی مانند مسیح دانشوری انجام گرفته که حاصل این زحمات سبب دستاورد خوبی برای کشور شده است.

ولایتی اظهار داشت: میزان زنده ماندن کسانی که پیوند ریه یا قلب پیوندی در ایران دریافت می کنند قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است، به جز در بیمارستان مسیح دانشوری بیمارستان دیگری پیوند ریه انجام نمی شود اما پیوند قلب در مراکز درمانی دیگری انجام می‌شود.

نهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی ۲۰ مهرماه

همچنین دبیر اجرایی نهمین کنگره المللی بیماری های ریوی، مراقبت ویژه و سل در این نشست خبری گفت: این رویداد علمی از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود.

اسماعیل مرتاض اظهار داشت: حدود ۱۸ سخنران برجسته خارجی از کشورهای آمریکا، هندوستان، اتریش، فرانسه، یونان، هلند و ترکیه در این رویداد علمی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ متخصص داخلی هم در این مراسم سخنرانی خواهند داشت گفت: ۱۶۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه ارسال شده و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: