کد خبر: ۲۴۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 25
بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز هم رکورد شکنی کرده و وارد کانال 314 هزار واحدی شده و شاخص کل با افزایش 2202 واحد به رقم 314 هزار و 409 واحد رسید و شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش 1199 واحد به رقم 91 هزار و 550 واحد رسید
شفا آنلاین>بیمه و بانک> شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش 2202 واحدی به رقم 314 هزار و 409 رسید.

به گزارش شفا آنلاین: بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز هم رکورد شکنی کرده و وارد کانال 314 هزار واحدی شده و شاخص کل با افزایش 2202 واحد به رقم 314 هزار و 409 واحد رسید و شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش 1199 واحد به رقم 91 هزار و 550 واحد رسید.

به گفته کارشناسان دلیل رکورد شکنی بورس تهران در روزهای اخیر به خاطر خبرهای خوبی است که در عرصه سیاسی از مذاکرات دولت با کشورهای مختلف به گوش می‌رسد و از نظر فنی به علت تامین نقدینگی برای شرکت‌های تولیدی همچنین رکود در بازارهای موازی مانند سکه، طلا و ارز و نیز ثبات نرخ ارز شده است.

از طرفی افزایش درآمد ریالی شرکت‌ها صادرات محور در بورس تهران که پس از جهش نرخ ارز در سال گذشته صورت گرفت و نیز ارزهای اولیه از دلایل اقبال مردم در سرمایه‌گذاری در بورس تهران به شمار می‌رود.

ارزش روز بازار تهران به رقم یک میلیون 149 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از 6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 507 هزار نوبت معامله و به ارزش 2هزار و 153 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 529 واحد رشد کرده و به رقم 84 هزار و 504 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن 803 واحد تقویت شده و به رقم 61 هزار و 284 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 3 هزار و 788 واحد به رقم 363 هزار و 213 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش هزار و 788 واحد به رقم 228 هزار و 665 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 3هزار و 637 واحد به رقم 638 هزار و 650 واحد رسید.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک صادرات، و تاپیکو بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد پالایشگاه نفت تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز نمادهای پربیننده در بورس تهران در صنایع بانک، خودرو، بوده‌اند و نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم 476 ریال، بانک صادرات 539 ریال، بانک اقتصاد نوین 4363 ریال، بانک پارسیان 3492 ریال، خودروسازی سایپا، ایران خودرو و نیز بانک پاسارگاد بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل افزایشی بوده و با تقویت 29 واحد به رقم 4 هزار و 168 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به رقم 232 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 1.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 235 هزار نوبت معامله و به ارزش 885 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ذوب‌آهن اصفهان،تولید برق عسلویه مپنا، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز و بیمه کوثر بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای بانک دی و ماشین‌های اداری ایران، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، توسعه و عمران استان کرمان، پتروشیمی زاگرس، سیمان لار سبزوار و ریل پرداز سیر بوده‌اند.

به گزارش فارس در جریان معاملات امروز برخی نمادهای بورسی با پیام ناظر بازار متوقف و برخی دیگر بازگشایی و برخی دچار وقفه معاملاتی شدند.

با پیام مقام ناظر بازار، توقف نماد سرمایه‌گذاری مسکن و نیز حق تقدم شرکت معدنی املاح ایران روی داد.

همچنین توقف نماد سیمان داراب به دلیل تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت و نماد شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران نیز به همین علت روی داد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد معاملاتی سیمان تهران و لیزینگ خودروی غدیر اتفاق افتاد.

بازگشایی نماد معاملاتی لیزینگ صنعت و معدن اتفاق افتاد.

همچنین نماد تولید مواد اولیه داروپخش با پیام ناظر اتفاق افتاد.

توقف نماد کاشی و سرامیک سینا به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت روی داد.

توقف نماد گروه دارویی برکت به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت؛ توقف نماد شرکت پارس مینو به همین علت توقف نماد داروسازی کوثر نیز به همین علت انجام شد.

توقف نماد شرکت کابل البرز نیز اتفاق افتاد.همچنین توقف نماد شرکت فیبر ایران به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و نماد توسعه شهری توس گستر به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب اتفاق افتاد.

توقف نماد تولید مواد اولیه داروپخش نیز اتفاق افتاد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: