کد خبر: ۲۴۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 24
هر داروخانه‌ای باید بر اساس قانون دارای مسئول فنی باشد که قاعدتا داروساز است و پروانه احداث این مراکز را دریافت کرده و هر چهار سال یکبار هم آن را تمدید می‌کند و باید بر روند فعالیت‌های داروخانه نظارت داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه بر اساس قانون مجوز داروخانه‌ها به این دلیل که با سلامت مردم در ارتباط بوده را نمی‌توان به افراد فاقد مدرک دکترای داروسازی اجاره داد تاکید کرد که این اقدام جرم محسوب شده و فرد متخلف باید پاسخگو باشد.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی در واکنش به هشدار رئیس سازمان غذا و دارو به داروسازانی که با اجاره دادن مجوز داروخانه مرتکب جرم محرز می‌شوند، گفت: هر داروخانه‌ای باید بر اساس قانون دارای مسئول فنی باشد که قاعدتا داروساز است و پروانه احداث این مراکز را دریافت کرده و هر چهار سال یکبار هم آن را تمدید می‌کند و باید بر روند فعالیت‌های داروخانه نظارت داشته باشد.

دانشگاه‌های پزشکی و سازمان غذا و دارو باید نظارت دقیقی بر فعالیت مسئولان فنی داشته باشند

نماینده مردم  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: داروخانه یک سوپرمارکت نیست که بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات به دیگر اجاره داده شود، بلکه یک مرکز علمی و فنی است که با سلامت مردم ارتباط دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی‌تردید یک داروخانه را نمی‌توان توسط یک فرد دارای مدرک لیسانس یا فوق‌ لیسانس کشاورزی یا دامپزشکی و سایر رشته‌‎های غیرمرتبط با حوزه دارو اداره کرد، بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو باید نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشند.

مجوز داروخانه‌ها باید برای تمام مراجعه‌کنندگان قابل مشاهده باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: پروانه احداث داروخانه به این دلیل تنها به افراد دارای مدرک دکترای داروسازی(Pharmacology) داده می‌شود که مسئولیت تمام اقدامات مرتبط با حوزه دارو در این مراکز برعهده آنها است.

عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پروانه احداث داروخانه باید در این مراکز به گونه‌ای نصب شود که برای تمام مراجعه‌کنندگان قابل مشاهده باشد و چنانچه مسئول فنی آن را به شخص دیگری اجاره داده باشد، جرم مرتکب شده و باید در مقابل مسئولان مربوطه که به این امر رسیدگی می‌کنند، پاسخگو باشد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
تو شرایط فعلی هم داروخانه ها کلی اشتباه دارن تو نسخه پیچی .هر وقت هم اراده کنن داروی مشابه میدن.وکلی اطلاعات غلط میدن به مریض.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: