کد خبر: ۲۴۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 23
بیمار آقای ۵۵ ساله به دلیل ابتلای طولانی مدت پروستات بزرگ خوش خیم و احساس درد شدید در ناحیه پایین شکم و مثانه به بیمارستان مراجعه می کند
شفا آنلاین>سلامت>در یک عمل جراحی نادر سنگ ۵ سانتی متری از مثانه<Bladder> بیمار آقای ۵۵ ساله دربیمارستان امام علی (ع) چابهار خارج شد.

به گزارش شفا آنلاین: رضوانی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و پزشک جراح بیمار مذکور گفت: بیمار آقای ۵۵ ساله به دلیل ابتلای طولانی مدت پروستات بزرگ خوش خیم و احساس درد شدید در ناحیه پایین شکم و مثانه به بیمارستان مراجعه می کند.

دکتر رضوانی افزود: بیمار بلافاصله تحت انجام آزمایش ، سونوگرافی و سی تی اسکن قرار گرفته و مشخص شد سنگی در ابعاد ۵ سانتی متر در مثانه ایشان وجود دارد.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام علی (ع) چابهار با بیان اینکه این سنگ در این ابعاد بسیار نادر است افزود : این سنگ یکی از بزرگترین سنگ های مثانه خارج شده در نوع خود است.

رضوانی با بیان اینکه عدم توجه به عفونت های ادراری ، مصرف ناکافی مایعات و عدم پیگیری بیماری های مجاری ادراری توسط بیماران زمینه ساز به وجود آمدن چنین موارد نادری میشود افزود: توصیه میکنیم مردم عزیزم حتما مایعات را به مقدار کافی مصرف کنند و در صورت مشاهده مشاهده هرگونه بیماری و یا عفونت فورا برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نمایند.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: