کد خبر: ۲۴۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 23
اگر درباره میزان برخوردهای نامناسب در بیمارستان ها تحقیق و بررسی جامعی انجام شود، مشخص است که در بسیاری از موارد رضایت کامل از برخورد پرستاران در بیمارستان ها وجود داشته که بسیاری از این موارد گزارش نمی شود
شفا آنلاین>سلامت> معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: عمده افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند از رفتار پرستاران<Nurses Behavior> رضایت دارند. بیماران و همراهان آنها باید صبوری لازم را داشته باشند و این درک متقابل بین پزشک، پرستار و بیمار باید ایجاد شود تا احتمال برخوردهای نامناسب در بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش شفا آنلاین:مریم حضرتی  درباره بروز برخوردهای نامناسب از طرف پرستاران با بیماران افزود: اگر درباره میزان برخوردهای نامناسب در بیمارستان ها تحقیق و بررسی جامعی انجام شود، مشخص است که در بسیاری از موارد رضایت کامل از برخورد پرستاران در بیمارستان ها وجود داشته که بسیاری از این موارد گزارش نمی شود.

وی ادامه داد: البته باید دلیل نارضایتی ها مشخص شود که چرا ممکن است بیمار از پزشک یا پرستار در بیمارستان ها رفتار مناسبی نبیند. یکی از موارد، حجم زیاد کار است. وقتی پرستار به طور مثال به جای ۸ بیمار باید از ۱۵ بیمار مراقبت کند، قدر مسلم نمی تواند ارتباط موثری با همه بیماران برقرار کند و در نتیجه روی کار او موثر است. این موضوع درباره پزشکان بیمارستان ها هم وجود دارد.


بالا رفتن سطح توقع، حق بیمار است

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: از طرفی توقع بیماران نسبت به گذشته بالاتر رفته و البته این موضوع حق مردم است. با این حال گاهی این انتظار وجود دارد که هنگام ورود به بیمارستان، همه خدمات وجود داشته باشد. این موضوع حتی در ایده آل ترین کشورها هم امکان پذیر نیست که به طور مثال همه متخصصان در لحظه در بیمارستان حضور داشته باشند.

تکریم بیمار در بیمارستان‌ها

حضرتی درباره تکریم بیمار در بیمارستان‌ها اظهار داشت: تکریم بیمار در بیمارستان ها جزو یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت است. زیرا رعایت اخلاق حرفه ای، اصلی ترین رکن کاری پرستار است. پرستار باید ابتدا اخلاق حرفه ای داشته باشد. در مباحث درسی پرستاران به اندازه کافی به این موضوع توجه شده است.

وی درباره اجرای اخلاق حرفه‌ای پرستاری در بیمارستان‌ها بیان کرد: گاهی به علت حجم بالای کاری و موقعیت های مختلف و مشکلاتی که در زندگی افراد وجود دارد، امکان دارد روی برخوردها تاثیر داشته باشد. این برخوردها حتی به موضوع کمبود نیروی پرستاری و شیفت‌های اضافه کاری هم مربوط است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره استفاده از پرستاران خوش آمدگو نیز گفت: در حال حاضر برخی بیمارستان ها از پرستار خوش آمدگو استفاده می کنند. این پرستاران در هنگام ورود بیمار به بیمارستان، از آن بیمار استقبال و او را هدایت و راهنمایی می کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: