کد خبر: ۲۴۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 08
شفاآنلاین :با یاری خداوند متعال و به دنبال تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه و مرکز ناباروری مركز آموزشي پژوهشی و درماني امیرالمومنین (ع) از سال 79 تا کنون خدمات تشخیصی و درمانی به زوج نابارور ارائه شده است
به گزارش شفا آنلاین: رئيس مركز آموزشي پژوهشی و درماني اميرالمومنين(ع) استان سمنان،گفت: از سال 1379 تاکنون بیش از سه هزار و پانصد زوج نابارور برای درمان به مركز آموزشي پژوهشی و درماني اميرالمومنين(ع) مراجعه و خدمات ناباروری دریافت نموده اند.

دكتر سيد محمد حسينی رئيس مركز آموزشي پژوهشی و درماني اميرالمومنين(ع) در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه،اظهارکرد: با یاری خداوند متعال و به دنبال تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه و مرکز ناباروری مركز آموزشي پژوهشی و درماني امیرالمومنین (ع)  از سال 79 تا کنون خدمات تشخیصی و درمانی به زوج نابارور<Infertile Couples> ارائه شده است.

وی با اشاره به مصوبه وزارت بهداشت در راستای حمایت مالی از زوج نابارور، ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، دستورالعمل برنامه حمایت مالی زوج نابارور و توسعه خدمات ناباروری در شهریور سال 1395 به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید. این دستورالعمل در این دانشگاه نیز در حال اجرا است.

دكتر حسينی با اشاره به خدمات مرکز ناباروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان داشت: از سال 1379 تاکنون بیش از سه هزار و پانصد زوج نابارور برای درمان به مركز آموزشي پژوهشی و درماني اميرالمومنين(ع) مراجعه و خدمات IUI  از سال 1379 و میکرواینجکشن (ICSI) از سال 1389 دریافت نموده اند.

وی افزود: خدمات در این مرکز در غالب کلینیک تخصصی ناباروری، سقط مکرر و RIF از سال  1379 تاکنون ارائه می گردد.

رئيس مركز آموزشي پژوهشی و درماني اميرالمومنين(ع)، تصریح کرد: تعداد کل مراجعین نازایی بالغ بر 3500 زوج است که حدود 350نفر خدمات  IUI دریافت کرده  و در ماه‌های فعال حدود 20تا 25 نفر در ماه خدمات میکرواینجکشن دریافت می نمایند.

وی در ادامه گفت: در مرکز ناباروری دانشگاه  متخصصین زنان، زایمان،  فلوشیپ نازایی، متخصصین جنین شناسی، متخصص اورولوژی، متخصص بیهوشی مرکز، کارشناسان مامایی و کارشناس زیست شناسی در آزمایشگاه IVF  به مراجعین این مرکز خدمات ارائه می دهند.

دكتر سيد محمد حسينی با قدردانی از زحمات متخصصین و همکاران این مرکز، بیان داشت: تلاش های فراوانی برای ارائه خدمات توسط متخصصین و همکاران این مرکز به مراجعین و رفع مشکلات زوجین جوان انجام میشود. از جمله ویزیت بیماران نازایی، بررسی و درمان سقط مکرر، بررسی و درمان RIF، مشاوره نازایی، سونوگرافی واژینال، هیسترو سونوگرافی، تعیین عمق رحم قبل IVF، اسپرموگرام، هیستروسکوپی، لاپاراسکوپی، تلقیح داخل رحمی  (IUI)، میکرواینجکشن(ICSI)، انتقال جنین، فریز جنین، فریز اسپرم، ذوب جنین، انتقال جنین فریز شدهFET)) و  PESA(عمل کشیدن اسپرم از اپیدیم percutaneous epididymal sperm spitation) و TESE(استحصال اسپرم از بیضه Testicular sperm extraction) خدمات ارائه شده در این مرکز است. که از زحمات متخصصین و همکاران این مرکز قدردانی می نمایم.

گفتنی است: زوج‌هایی که  ناباروری اولیه داشته باشند(فرزند نداشته باشند)، سن خانم کمتر از 42 سال باشد و حداقل یکی از زوجین دارای تابعیت ایرانی باشد مشمول طرح سلامت می باشند و خدمات مشمول برای هر زوج در سال یک سیکل از یکی از روش‌های کمک باروری (ICSIیا IVF)، یک سیکل انتقال جنین فریز شده و دو سیکل تلقیح داخل رحمی (IUI) است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: