کد خبر: ۲۴۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت کبد دارد و می‌تواند منجر به بهبود آفت‌های دهان و تبخال شود؛ بادرنجبویه به تقویت معده و دستگاه گوارش کمک و دل‌پیچه‌های ناشی از نفخ روده‌ها را رفع می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت بادرنجبویه نشاط‌ آور است و می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت بادرنجبویه اظهار کرد: شربت بادرنجبویه یکی از شربت‌های سنتی و مفید است که حاوی ویتامین‌های A، C، E، گروه ویتامین‌های B مانند B1، B2، B6، کربوهیدرات، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، پروتئین، فسفر، روی (زینک)، اسید فولیک و سیتریک، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، سیترال، تانِن، فلاونوئیدها و ژرانیول است.

 او گفت: شربت بادرنجبویه نشاط‌آور است و می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد، همچنین افرادی که هنگام عصبانیت یا استرس(Stress) دچار ناراحتی‌های گوارشی و درد معده می‌شوند می‌توانند از این شربت استفاده کنند. این شربت علاوه بر تاثیری که بر بهبود سردردهای عصبی دارد می‌تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشیده و کم‌خونی، عصبانیت و تندخویی را کنترل کند.

عظمایی با تاکید بر نقش موثر این شربت بر بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه تاکید کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت کبد دارد و می‌تواند منجر به بهبود آفت‌های دهان و تبخال شود؛ بادرنجبویه به تقویت معده و دستگاه گوارش کمک و  دل‌پیچه‌های ناشی از نفخ روده‌ها را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت از جمله شربت‌های آرام‌بخش قلب و اعصاب است و می‌تواند تپش قلب، بی‌خوابی و کابوس را برطرف می‌کند. این نوشیدنی در بهبود عملکرد سیستم عصبی، درمان سرگیجه، هیستری، وسواس‌های فکری و عملی، سکته‌های مغزی، صرع(Epilepsy)، توهم و وحشت موثر است.

او تصریح کرد: توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی پروستات، آب سیاه چشم و فشار خون بالا ممنوع است.
عظمایی ادامه داد: برای تهیه شربت بادرنجبویه به یک لیتر عرق بادرنجبویه، نیم لیتر عرق بیدمشک،   ۵۰ گرم گیاه بادرنجبویه، ۵۰۰ گرم عسل و آب لیموترش تازه  احتیاج دارید. کافی است عرق بادرنجبویه و عرق بیدمشک را با مخلوط و گیاه بادرنجبویه را به آن  اضافه کنید؛ بعد از ۲ ساعت  مخلوط به دست آمده را برای ۲ تا سه دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: