کد خبر: ۲۴۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
بحث فروش صندلی و ورود بدون کنکور در رشته‌های علوم پزشکی تاکنون به حوزه معاونت آموزشی گزارش نشده و از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا مسائل مرتبط را به طور جدی دنبال کنند
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بحث فروش صندلی و ورود بدون کنکور در رشته‌های علوم پزشکی تاکنون به حوزه معاونت آموزشی گزارش نشده و از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا مسائل مرتبط را به طور جدی دنبال کنند.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی روز چهارشنبه درباره کلاهبرداری فردی با عنوان دانشجوی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: وزارت بهداشت در پذیرش دانشجو در مقاطع عمومی به صورت مستقیم نقشی ندارد و طی نامه‌ای از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده در پیشگیری از تخلفات در این زمینه تلاش کرده و موارد احتمالی را جهت پیگیری بیشتر به حوزه معاونت آموزشی منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اخباری در خصوص حضور فردی در کلاس‌های یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون داشتن شرایط دانشجویی و کلاهبرداری با این عنوان گفت: این موضوع موجب نگرانی جامعه دانشگاهی و همچنین مسئولان وزارت بهداشت شده است. تمامی سعی همکاران ما در ستاد وزارت بهداشت و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد امنیت و جلوگیری از تخلف در آزمون ها و سایر امور آموزشی حوزه علوم پزشکی است. پذیرش دانشجو در دوره های عمومی و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها در این مقاطع از طریق کنکور سراسری صورت می پذیرد و ضروری است تا تدابیر جدی برای پیشگیری از این قبیل تخلفات توسط مراجع ذیربط صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از تخلفات در آزمون ها اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه تنها متولی برگزاری آزمون و ورود دانشجو در مقاطع تکمیلی بوده و تدابیر جدی برای برگزاری مناسب و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها در این حوزه اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: حضور افراد علاقمند در کلاس‌های درس دانشگاهی و بهره مندی از محضر اساتید با هماهنگی ایشان از گذشته مرسوم بوده، ولی سوءاستفاده از این مساله و تقلب و خدشه دار کردن جایگاه دانشجو و دانشگاه از این مجرا اصلا پذیرفته شده نیست و با این موضوع برخورد می شود.  

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: انتقال دانشجویان از خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل تابع قوانین و مقررات خاص خود است. سال گذشته به منظور ارتقای کیفیت انتقالی، از متقاضیان مصاحبه حضوری به عمل آمد و این روال ادامه دارد. بنابراین تمامی تلاش برای پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت پذیرفته و پذیرش صرفا از مجرای مصاحبه و پس از احراز شرایط عمومی امکان پذیر است. البته تاکنون موارد نادری از تخلفات به این حوزه گزارش شده که پس از بررسی های اولیه، مراتب به مراجع ذی ربط جهت طی مراحل قانونی ارجاع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ورود به رشته های علوم پزشکی در تمامی مقاطع تنها از طریق مبادی تعیین شده در قانون که عمدتا از طریق برگزاری کنکور است، صورت می پذیرد و از مردم می خواهیم که اگر تخلفی در این زمینه مشاهده کردند با گزارش آن به حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در برخورد با این موارد همکاری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: