کد خبر: ۲۴۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
نزدیک به 10 میلیون نفر دیابتی در کشور وجود دارد، میلیون‌ها نفر با کبد چرب زندگی می‌کنند و خانم‌ها و آقایان بسیاری مشکلات اسکلتی دارند و همه اینها نشان دهنده این است که ورزش نمی‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: متاسفانه ورزش همگانی گسترش داده نشده و به همین دلیل بودجه‌های درمانی بیشتر شده چراکه تقاص ورزش نکردن را در بیماری‌ها پس می‌دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و توصیه مقام معظم رهبری به ورزش گفت: در حال حاضر متاسفانه ورزش همگانی در کشور، مهجور است و ورزش قهرمانی این را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. نزدیک به 10 میلیون نفر دیابتی در کشور وجود دارد، میلیون‌ها نفر با کبد چرب(Fatty Liver) زندگی می‌کنند و خانم‌ها و آقایان بسیاری مشکلات اسکلتی دارند و همه اینها نشان دهنده این است که ورزش نمی‌کنند.

چنانچه ورزش همگانی گسترش داده می‌شد، از این طریق بسیاری از بودجه‌های درمانی کم می‌شد

برخی بودجه ورزش همگانی را به سمت ورزش قهرمانی می‌برند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، افزود: به نظر بنده در بسیاری از کارخانجات که برای ورزش همگانی بودجه تعیین می‌شود اما این بودجه را به سمت ورزش قهرمانی می‌برند و از آن استفاده آنچنانی می‌کنند چراکه ورزش قهرمانی باعث نام و نشان و به دست آوردن پول‌های هنگفت می‌شود.

وی ادامه داد: قیاس بین ورزش همگانی و قهرمانی همانند وضعیت بهداشت و درمان در کشور است به طوری‌که درمان پررنگ‌تر از بهداشت است. چنانچه ورزش همگانی گسترش داده می‌شد، از این طریق بسیاری از بودجه‌های درمانی کم می‌شد اما در حال حاضرتقاص آن را در بحث بیماری‌ها پس می‌دهیم.

همه باید در ترویج ورزش همگانی تلاش کنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کار هر یک از افراد دیابتی که به دیالیز یا پیوند عضو یا قطع عضو بکشد، یک میلیارد تومان در زندگی هزینه‌بر است، تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم که وظیفه همگان، رادیو، تلویزیون، جراید، رسانه‌ها، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش است که دست به دست یکدیگر دهند تا ورزش همگانی را ترویج دهند البته ورزش آموزشگاه‌ها نیز بسیار مهم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: