کد خبر: ۲۴۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
اینکه بخواهیم متادون را بدون در نظر گرفتن فرآیند‌های پزشکی فعلی در اختیار داروخانه‌ها قرار بدهیم، کار راخراب‌تر و مشکلات را عمیق‌تر خواهد کرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از تصمیم اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت مبنی بر توزیع متادون در داروخانه‌ها گفت: توزیع متادون در داورخانه‌ها بدون در نظر گرفتن فرآیندهای پزشکی فعلی مشکلات را عمیق‌تر خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی در رابطه با نحوه توزیع متادون در مراکز ترک اعتیاد و درمان معتادان، گفت: افرادی که به عنوان درمانگر در مراکز ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند، تعرفه‌ای به صورت ثابت و ماهانه دریافت می‌کنند و بیماران نیز بیش از 15 بار در ماه به این پزشکان مراجعه می‌کنند.

عابدی با اشاره به اینکه بیماران نمی‌توانند متادون خود را از داروخانه دریافت کنند، افزود: اگر متادون به خود بیمار داده شود ممکن است دوز دارو را رعایت نکرده و تعدادی زیادی از آنها را در یک روز مصرف کنند، بنابراین برای دریافت سهمیه داوریی مورد نظر پزشکان  باید به صورت روزانه به این مراکز مراجعه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: هنگامی که بیماران برای ترک اعتیاد به پزشک مراجعه می‌کنند، علاوه بر دریافت سهمیه روزانه متادون، رفتار درمانی شده و خانواده آنها نیز تحت مشاوره قرار می‌گیرند.

عابدی، با اشاره به نکات مثبت روش فعلی درمان معتادان، تاکید کرد: در این روش به جهت اینکه متادون خارج از دوز تعیین شده مصرف نشود در اختیار بیمار قرار نمی‌گیرد، همچنین خود و خانواده‌اش در طول ماه تحت مشاوره قرار می‌گیرند در این صورت بیمار احساس نظارت کرده و همکاری بهتری می‌کند.

توزیع متادون در داورخانه‌ها بدون در نظر گرفتن فرآیندهای پزشکی مشکل‌زا است

وی با اشاره به تصمیم اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت مبنی بر توزیع متادون در داروخانه‌های معین، تصریح کرد: معایب روش فعلی درمان معتادان در مراکز ترک اعتیاد باید با کار پژوهشی مشخص شده و برای رفع مشکلات روش بهتری به کار گرفته شود. اما اینکه بخواهیم متادون را بدون در نظر گرفتن فرآیند‌های پزشکی فعلی در اختیار داروخانه‌ها قرار بدهیم، کار راخراب‌تر و مشکلات را عمیق‌تر خواهد کرد.

درمان معتادان در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر پزشک ادامه پیدا کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در توصیه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، اظهار کرد: درمان معتادان در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر پزشک ادامه پیدا کند تا زمانی که با کار مطالعاتی روش بهتری جایگزین شود، همچنین تاکید می‌کنم مزایای روش فعلی بیشتر از توزیع متادون در داورخانه‌ها است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: