کد خبر: ۲۴۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 17
بیمارستان سنکت مارین واقع در شهر غربی گلزنکیرشن آلمان از ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر امسال تولد سه نوزاد را با «نقص عضو در یک دست» گزارش کرده است
شفا آنلاین>سلامت>قامات آلمانی در مورد پرونده تولد سه نوزادی که از ماه ژوئن تاکنون با نقص عضوی مشابه در دست‌هایشان در غرب این کشور متولد شده‌اند، تحقیق می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، بیمارستان سنکت مارین واقع در شهر غربی گلزنکیرشن آلمان از ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر امسال  تولد سه نوزاد را با «نقص عضو در یک دست» گزارش کرده است.

در بیانیه بیمارستان در این‌باره آمده است: « در دو مورد از این سه مورد، نوزاد با نقص عضوی مادرزادی در دست چپ خود متولد شده است؛ این نوزادان ساعد سالمی داشتند اما کف دست و انگشتان آنان رشد نکرده بودند. در مورد نوزاد دیگر اما دست چپ و انگشتانش رشد نکرده بودند.»

به گفته مسئولان این بیمارستان، هیچ شباهت قومی، فرهنگی و اجتماعی میان خانواده‌های این نوزادان وجود نداشته که بتواند دلیل این نقص عضوها را توضیح دهد.

بر طبق آمار، ۱ تا ۲ درصد تمام نوزادان با نقص عضوی مادرزادی متولد می‌شوند.

مامای آلمانی که توجهات را به این پرونده جلب کرده است، ضمن هشدار در مورد این که ممکن است نوزادان بیشتری با این مشکل متولد شوند، می‌گوید: نقص‌های مادرزادی این چنینی اتفاق می‌افتند اما معمولا خیلی نادر هستند و این که سه مورد مشابه تنها در ۳ ماه و در یک محیط کوچک اتفاق بیفتند، «عادی نیست».  

تولدهای مشکوک اخیر در آلمان با آن‌چه سال گذشته در مناطق روستایی فرانسه اتفاق افتاد و تحقیقاتی ملی را به همراه داشت، الگوی مشابهی را دنبال می‌کند.  

در اکتبر سال ۲۰۱۸، آژانس بهداشت فرانسه وقوع هفت مورد نقص عضو را در میان نوزادان سه ناحیه جغرافیایی که به عنوان مناطق پرچم گذاری شده برای نقص عضو ثبت شده بودند، کشف کرد. بررسی‌های بیشتر بر روی داده‌های بیمارستانی در منطقه آین (Ain) در شرق فرانسه، از ۱۱ مورد مشابه پرده برداشته و این آمار را در بازه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ به ۱۸ مورد رساند.

اگنس بوزین وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد که ممکن است این نقص عضوهای سریالی حاصل یک مشکل زیست محیطی باشند.

نقص عضو مادرزادی این سه نوزاد آلمانی همچنین یادآور رسوایی تالیدومید در دهه ۶۰ میلادی است که به موجب آن هزاران زن باردار به دلیل استفاده از داروی یک شرکت داروسازی آلمانی که گفته می‌شد تهوع صبحگاهی در بارداری را تسکین می‌دهد، نوزاد مرده به دنیا آوردند و آن دسته از نوزادانی که از این دارو جان سالم به در بردند نیز با نقص عضوهای مادرزادی متولد شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: