کد خبر: ۲۴۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 17
مدتی است که شاهد فعالیت آزمایشگاه آنلاین در فضای مجازی هستیم که مشخص نیست اساس کارهایی که این نوع آزمایشگاه انجام می دهد، بر طبق کدام ضوابط و قوانین مختص آزمایشگاه های تشخیص پزشکی است
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، از فعالیت آزمایشگاه آنلاین انتقاد کرد و گفت: پشت پرده این آزمایشگاه برای ما مشخص نیست.

به گزارش شفا آنلاین، فرید کرمی، ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل انجمن آسیب شناسی ایران برگزار شد، افزود: مدتی است که شاهد فعالیت آزمایشگاه آنلاین در فضای مجازی هستیم که مشخص نیست اساس کارهایی که این نوع آزمایشگاه انجام می دهد، بر طبق کدام ضوابط و قوانین مختص آزمایشگاه های تشخیص پزشکی است.

وی با خطاب قرار دادن مردم و اینکه مراقب چنین خدماتی در فضای مجازی باشند، گفت: فعالیت استارتاپ ها اقدام خوبی است اما باید متوجه باشیم که این قبیل فعالیت ها در هر حوزه ای جوابگو نیست.

کرمی با عنوان این مطلب که جا و مکان این آزمایشگاه مشخص نیست، ادامه داد: گویا با تماس مردم، یک نفر برای نمونه گیری به منزل فرد مراجعه می کند و نمونه آزمایش را انجام می دهد.

وی افزود: این آزمایشگاه حتی برای خواندن نسخه آزمایش مردم پول دریافت می کند و کسی هم که برای نمونه گیری می رود، هزینه می گیرد. ضمن اینکه پس از نمونه گیری، به دنبال آزمایشگاهی می گردند که نمونه را ارزان تر انجام دهد.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، با انتقاد از چنین خدماتی که ارائه می شود، گفت: پس از اعتراض هایی که صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طرح شکایت کرد اما به نتیجه ای نرسید. ضمن اینکه پیگیری وزارت بهداشت نیز بی نتیجه ماند و از همین رو، برای ما جای ابهام دارد که این آزمایشگاه از کجا حمایت می شود.

وی با اشاره به آزمایشگاه مرجع سلامت که متولی تدوین قوانین و ضوابط آزمایشگاهی پزشکی در کشور است، افزود: بعد از فعالیت آزمایشگاه آنلاین، به یکباره آزمایشگاه مرجع سلامت، تدوین ضوابط نمونه گیری بیرون از آزمایشگاه را در اولویت کارهای خود قرار داد.

کرمی گفت: آیا در حال حاضر اولویت آزمایشگاه های پزشکی که با انواع مشکلات و معضلات مواجه هستند، تدوین ضوابط نمونه گیری بیرون از آزمایشگاه است.

وی افزود: چنین کارهایی ما را متعجب می کند که آزمایشگاه آنلاین از کجا حمایت می شود.

کرمی، خواستار توجه دستگاه قضائی به موضوع مسئولیت مدنی شد و گفت: چنین خدماتی، سلامت مردم را تهدید می کند و ما انتظار داریم وزارت بهداشت در این ارتباط، اقدامات لازم را انجام دهد و پیگیر این موضوع باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: