کد خبر: ۲۴۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 17
سالانه بالغ بر هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ عمل کاشت حلزون در کشور انجام می شود. بیش از ۹۰ درصد از مجموع هزینه های این بیماران شامل هزینه تهیه پروتز، پردازشگر و هزینه های درمانی مربوط به خدمات بستری، هتلینگ و توانبخشی توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود
شفا آنلاین.سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در ۵ ماه گذشته با حمایت وزارت بهداشت از محل ردیف‌های بودجه معاونت درمان، حدود ۴۵۰ مورد عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در مراکز ۱۱ گانه کشور انجام شده است.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از  وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی روز دوشنبه درباره انجام عمل جراحی کاشت حلزون<Cochlear implantation> افزود: علاوه بر فعالیت این تعداد مرکز، به زودی مراکز جدید دیگری به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم کشور به این مجموعه اضافه خواهد شد که به انجام کاشت حلزون اقدام کنند.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ عمل کاشت حلزون در کشور انجام می شود. بیش از ۹۰ درصد از مجموع هزینه های این بیماران شامل هزینه تهیه پروتز، پردازشگر و هزینه های درمانی مربوط به خدمات بستری، هتلینگ و توانبخشی توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود.

جان بابایی اظهار داشت: بیماری که به مراکز کاشت حلزون مراجعه می کند، ابتدا برای آنها اقدامات درمانی لازم مانند استفاده از وسایل کمک شنوایی و سمعک انجام می شود و اگر اقدامات درمانی پاسخگو نباشد، بیمار کاندیدای کاشت حلزون شنوایی شده و به مراکز کاشت معرفی می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: