کد خبر: ۲۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 17
جامعه پزشکی در جنگ، سیل و همه بحران ها کنار مردم است. این جامعه پزشکی را به بهانه های مختلف نکوبیم. فرار مالیاتی همان طور که در خیلی از اقشار وجود دارد درصدی هم در جامعه پزشکی است
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن رد نجومی بودن ارقام فرار مالیاتی پزشکان گفت: از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها می‌خواهیم باعث تخریب سرمایه اجتماعی بزرگی به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.

به گزارش شفا آنلاین:سعید نمکی  در حاشیه نشست روز ملی اورژانس در جمع خبرنگاران افزود: جامعه پزشکی در جنگ، سیل و همه بحران ها کنار مردم است. این جامعه پزشکی را به بهانه های مختلف نکوبیم. فرار مالیاتی همان طور که در خیلی از اقشار وجود دارد درصدی هم در جامعه پزشکی <Medical Society>است.

وی بیان کرد: کل مالیات در بخش دولتی از پزشکان گرفته می شود و در بخش خصوصی نیز ارقام نجومی مطرح شده صحت ندارد. همکاران پزشک را نیز به تمکین از مصوبات دولت و مجلس دعوت می کنم.

جذب سه هزار نیروی جدید در اورژانس

وزیر بهداشت در مورد تامین نیروی اورژانس نیز گفت: برای کمبود کادر خدماتی اورژانس به خصوص در زمینه تکنسین‌های اورژانس، حدود سه هزار نیروی جدید را در دو نوبت یعنی هزار نفر در نوبت اول و ۲ هزار نفر در نوبت دوم جذب خواهیم کرد و کارهای استخدامی آنها را دنبال می کنیم و امیدواریم با پیوستن این سه هزار نیرو به حدود ۱۷ هزار نیرویی که داریم، کمبود کادر نیروی اورژانس کشور را به حداقل برسانیم. ضمن اینکه تلاش می کنیم با هوشمندسازی اورژانس و کنترل از راه دور، نیاز به نیروی انسانی را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار می خواهیم تکنسین فوریت های پزشکی خانم تربیت کنیم و این موضوع به رسیدگی بهتر به خانم های مصدوم کمک می کند.

حمایت از تولید داخلی

نمکی بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: تا دو سال آینده، با کمک شرکت های دانش بنیان، ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور را در داخل تامین می کنیم. یک درصد باقیمانده را نیز اگر بازار صادراتی داشته باشند در داخل تولید خواهیم کرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: