کد خبر: ۲۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 17
این‌که دیگران به فکر ما باشند، مسئله دلگرم کننده‌ای‌ است اما تصمیم‌گیری برای برنامه‌های اصلی زندگی به عهده خود ماست
شفا آنلاین>اجتماعی>دختری 22 ساله‌ و فرزند بزرگ خانواده ام که در حال گرفتن مدرک کارشناسی هستم و قصد دارم به زودی به دنبال شغل مورد علاقه‌ام در زمینه رشته تحصیلی‌ام بگردم اما از چند سال پیش مادرم برای ازدواج کردن من بسیار اصرار می کند. حتی می گوید که تو اگر ازدواج <Marriage>نکنی، دیگر موردی برایت پیدا نمی‌شود  اما من خواستگارهایی را که برایم پیدا می‌کند، نمی‌پسندم.

ازدواج موفق، مسئله‌ای مهمی است که نیاز به آمادگی‌های جسمی،  روانی، عاطفی، اقتصادی، شخصیتی و ... دارد. این‌که شما هنوز خودتان را آماده شروع زندگی مشترک نمی‌دانید و دست نگه داشته‌اید،  اگر بر اساس بررسی کامل از شخصیت و شرایط تان باشد می تواند نشان دهنده سطح مطلوب خود آگاهی محسوب شود.

   تصمیم زندگی به عهده خود شماست
این‌که دیگران به فکر ما باشند، مسئله دلگرم کننده‌ای‌ است اما تصمیم‌گیری برای برنامه‌های اصلی زندگی به عهده خود ماست. قرار نیست دیگران همیشه با ما موافق باشند و ما را تایید کنند اما قرار است با درک تفاوت‌ها و احترام به یکدیگر در کنار هم با آرامش زندگی کنیم.

پس لطفا با همدلی و درک نیت خیر مادرتان از ایشان تشکر کنید از این‌که به فکر شما هستند و در نهایت از دغدغه‌تان در این زمینه صحبت کنید و بخواهید که به تصمیم‌تان احترام بگذارند و اگر باز هم احساس فشار کردید، به همراه مادر گرامی‌تان به مشاور مراجعه کنید تا آگاهی‌های لازم را در اختیار ایشان قرار دهند.خراسان

نویسنده : ستاره صبوری| کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: