کد خبر: ۲۴۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 16
این دستگاه با بو کشیدن باکتری‌ها نشان می‌دهد که چه بیمارانی واقعا به درمان با آنتی بیوتیک نیاز دارند
شفا آنلاین>سلامت> پژوهشگران انگلیسی دستگاهی ساختند که با تشخیص وجود باکتری‌ها در نفس انسان، از تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، این دستگاه با بو کشیدن باکتری‌ ها نشان می‌دهد که چه بیمارانی واقعا به درمان با آنتی بیوتیک(Antibiotics) نیاز دارند.

به گفته کارشناسان، با استفاده از این فناوری همچنین می‌توان در مورد بیماران مبتلا به عفونت‌های مجاری تنفسی که به پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند، سرماخوردگی معمولی را از آنفولانزا تشخیص داد.

این دستگاه نمونه تنفسی بیمار را که از روشی مشابه تست تنفسی پلیس به دست می‌آید، مورد آنالیز قرار می‌دهد. در جریان این آنالیزها برخی مواد شیمیایی خاص تشخیص داده شده که وجود یا نبود باکتری‌ها را نشان می‌دهند.

آزمایشات مقدماتی از دقت ۸۰ درصدی این دستگاه حکایت دارند.

جیمز کاوینگتون استاد دانشگاه وارویک انگلستان که این «بینی الکترونیک» را ساخته، با بیان این که امید دارد روزی این دستگاه از تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها جلوگیری کند، می‌گوید: «طرح ما این است که نمونه نفس بیماران را گرفته و سپس آن را بو بکشیم. بو کشیدن نفس دسترسی به فرآیند زیستی بدن را ممکن می‌کند. ما در تلاشیم تا از تعداد افرادی که به آن‌ها دارو تجویز می‌شود بکاهیم. اگر بتوانید حتی ۲۰ درصد از این تعداد را کاهش دهید، خودش دستاورد بزرگی است.»  

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: