کد خبر: ۲۴۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 15
یکی از مشکلاتی که پرستاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری پرستاری است که پس از ۱۳ سال از تصویب آن در مجلس هنوز به دلیل مشکلات بودجه و مالی انجام نشده است و در همین رابطه سازمان نظام پرستاری نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال کرده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هیچ تعرفه‌ای برای پرستاران محاسبه نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار ایران با اشاره به وضعیت نامناسب حقوق پرستاران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که پرستاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری پرستاری است که پس از ۱۳ سال از تصویب آن در مجلس هنوز به دلیل مشکلات بودجه و مالی انجام نشده است و در همین رابطه سازمان نظام پرستاری نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال کرده است.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است که از محل منابع عمومی قانون تعرفه گذاری خدمات عمومی در کشور را اجرا کند، اما هنوز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هیچ تعرفه‌ای برای پرستاران محاسبه نمی‌شود.

شریفی مقدم افزود: سازمان نظام پرستاری به وزارت بهداشت برای اجرای قانون تعرفه گذاری بودجه دوهزار میلیارد تومانی را پیشنهاد داده است که این طرح از سوی وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه مطرح و پیشنهاد نظام پرستاری جهت اختصاص این مبلغ جهت اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، سال گذشته رد شده است.

او با اشاره به اینکه ادغام احتمالی کارانه و حقوق به ضرر پرستاران است، بیان کرد: معوقات کارانه پرستاران به ۱۹ ماه در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رسیده هر چند در برخی از دانشگاه‌ها شنیده شده که حقوق و کارانه آن‌ها با یکدیگر ادغام شده است؛ همکاران ما نمی‌دانند که مبلغ ناچیزی که دریافت می‌کنند بابت حقوق یا کارانه آن‌ها است.

شریفی مقدم گفت: در برخی از دانشگاه‌ها میزان کارانه در حد صفر است و حقوق و کارانه با یکدیگر ادغام شده است؛ این مسئله به همراه دیگر موضوعات باعث دلسردی پرستاران و مهاجرت نخبگان این رشته به خارج از کشور و حتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: